Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Win 7 och trådlöst nätverk

Win 7 och trådlöst nätverk

Jag installerade Windows 7 från Vista, och efter det kommer jag inte åt Internet!!!? Jag har fått felmeddelandet: "Trådlös nätverksanslutning saknar giltig IP-konfiguration"
Under "Visa dina aktiva nätverk" har jag ett Hemnätverk, som det står "Oidentifierat Nätverk" på. Till höger om det står det: "Åtkomsttyp: Internetåtkomst saknas" Anlutningar: Trådlös nätverksanslutning. Och sedan namnet på min anslutning. Den har god signalstyrka. Klickar jag på den får jag fram: IPv4-anslutning - Internetåtkomst saknas
IPv6-anslutning - Nätverksåtkomst saknas
Medietillstånd: Aktiverad Hastighet 54,0 Mbit/s

DHCP är aktiverat....

Kan det vara så att routern är för gammal för Windows 7, fast den fungerade i Vista? Eller vad kan det vara...
Antal svar på detta inlägg: 49
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Min router kan inte "ta" WEP-kryptering. DEn har bara WPA och WPA-PSK vad jag kan se när jag kollar med en annan dator. Låter konstigt om det inte går att köra WPA-PSK i Win 7.... Kan det vara så??

Jag har anslutit med nätverkskabel nu, på win7 datorn, men det visar likadant. IPv4-anslutning: Internetåtkomst saknas IPv6-anslutning Nätverksåtkomst saknas. Norman blinkade att den behövde uppdateras, fast den blev uppdaterad igår eftermiddag, när jag uppdaterade, men kommer som sagt inte åt Internet så jag kan uppdatera
kan du inte komma åt nätverket via kabel, kan det vara en brandvägg
där är ju inte det trådlösa med.
annars så kan det vara inställningarna som strular.

men sikta in dig på kabeln nu

det trådlösa kan du alltid testa utan kryptering sen
Ja tyvärr är det så Igge, W7 tar inte WPA-PSK, testa WPA då iställt.

/B
Annons
går det inte via en kabel, så är problemet något annat
möjligt brandväggs konflikt
Jag är villig att betta en slant på att det funkar med kabel.

/B
Hur stor slant då? Går inte med kabel heller
Inga problem hos mig med WPA-PSK och Windows 7 Ultimate. Kör också trådlöst med BBB. Hoppas du löser detta snart.
Sliter med samma problem. Efter uppdatering från Vista till W/ fungerar inte internetanslutningen. Har en router från Telia med bredbandstelefoni, tv-kanaler, och internet.
Däremot fungerar bredbandet med en bärbar dator med XP
Hur kommer jag in i routern och trixar med inställningarna?
/S
Rackans Igge, tur att jag inte satte mer än en liten kopparslant då.

Jag drar mig nu en annan sak tillminnes från samtalet med supporten, detta med att WPA-PSK bara gäller Home premium, i Ultimate fungerar det, precis som IvoBaloo skrev ovan.

Igge har du testat att resetta modemet med kabeln i mellan dator och modem?
En annan sak att testa är med hård IP-adress.

Ge inte upp!

/B
Undrar om det inte är dags för min omtalade fabriksinställning.

Den är oslagbar. Annars får ni betala 2000:-/hos IT-doktorn.

Dra ut alla sladdar. Resetta modemet och routern.

Börja om från början. Här är en mysig herre som tar livet lätt.

Han har nog ingen dator.

http://www.youtube.com/watch?v=lduZgHswZh0

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem