Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Win 7 och trådlöst nätverk

Win 7 och trådlöst nätverk

Jag installerade Windows 7 från Vista, och efter det kommer jag inte åt Internet!!!? Jag har fått felmeddelandet: "Trådlös nätverksanslutning saknar giltig IP-konfiguration"
Under "Visa dina aktiva nätverk" har jag ett Hemnätverk, som det står "Oidentifierat Nätverk" på. Till höger om det står det: "Åtkomsttyp: Internetåtkomst saknas" Anlutningar: Trådlös nätverksanslutning. Och sedan namnet på min anslutning. Den har god signalstyrka. Klickar jag på den får jag fram: IPv4-anslutning - Internetåtkomst saknas
IPv6-anslutning - Nätverksåtkomst saknas
Medietillstånd: Aktiverad Hastighet 54,0 Mbit/s

DHCP är aktiverat....

Kan det vara så att routern är för gammal för Windows 7, fast den fungerade i Vista? Eller vad kan det vara...
Antal svar på detta inlägg: 49
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Kan dom inte hjälpa dig där du har köpte den?
en uppdatering från Vista till Win7 borde inte vara ett problem
särkilt när man som Iggesörping har alla skivorna som erfordras för
den maskinen han har. även för hårdvaran.

men nu är det så att Norman som var installerat möjligen sätter käppar i hjulet.
Jag rekommenderade att han skulle höra av sig till Norman , så att hans årslicens inte försvinner, och installera om det.

Vi får avvakta till i morgon , om han fick rätsida på det.
marreboy!

Det undrar jag oxå.

Iggesörping har nog köpt sina grejer på Blocket.

Han har i sin profil datorvana 4. Han ljuger!!

Med tanke på att Göcke har en 3:a, och jag en 2:a.

Mitt råd till "Iggesörping" är att läsa instruktionsböckerna.

Jag tror han driver med oss på IS.

Annons
@leiake , Iggesörping skulle inte ljuga om ett problem
och datorn är en bärbar, med uppgraderings möjlighet.
en ny modern alltså.

Vilken nivå man satt på sig själv står ju i relation till vad man uppfattar själv.

Sen borde du läsa bättre leiake

Även om jag har fullt förtroende för att Iggesörping kan klara problemet han fått med den bärbara datorn. oavsätt om han satt en 2 eller 4 på sina datorvanor.
Det jag menar är att trots att jag i min egen profil inte har satt någon datorvana så låter det som ett totalt mjukvarubaserat problem för mig.

ACER har support 020 - 25 25 00 och jag är övertygad om att dom löser det. Om du inte har köpt datorn i någon butik så föreslår jag att du hör av dig till någon av dom stora datorbutikerna i Sverige som har egen support, detta är något som frågas om ett par gånger varje dag i olika versioner, och jag tror inte att det är någon som tar betalt för att hjälpa dig med detta problem.

Att ominstallera är en sista, oftast onödig, utväg. Licensnummer till Norman bör man ju ha själv och det behöver man ju inte kontakta dom för?
Göcke!

Jaså! Du har höjt till en 4:a.

Det har jag "missat". Att du vågar. Du har fått självförtroende.

Angående vår "iggesörping".
No hard feelings. Men han överdriver sina problem.
Man kan ju tror att han har en kronisk sjukdom.

Datainfluensa.
Leike !

Nu är du och pillar i trådar som du inte förstår och därmed inte tillför något.

Jag vet att detta är ett jätteproblem för Igge. Jag har själv haft det.
Dessutom ett problem som kommer att drabba fler och fler i takt med att fler uppgraderar till W7.

Låt dom som har något tillföra skriva, min egen kunskap har tagit slut i detta ämne så jag kommer inte att skriva mer, men vill gärna fälja tråden utan att läsa en massa trams.

/B
Datorn är köpt för ca en månad sedan på Expert i Norrköping. De har ingen egen verkstad, utan skickar till Linköping. Den är köpt med Vista och fungerade då. Jag beställde en uppgradering till Win 7 av Acer, och följde den till punkt ock pricka, men som Göcke säger så blev det någon konflikt med Normans antivirusprogram. Den "tog inte över" Windowsbrandväggen utan "låser ute" Internet så att routern inte delar ut någon IP-adress. Norman finns granne till mitt jobb, så jag ska höra med dem. Produktnyckeln till Norman fick jag som helårsprenumerant till PC-för alla, och har inte nyckeln kvar. Jag skulle kunna försöka avinstallera Norman, och vara utan antivirusprogram tills jag får en ny nyckel av PC för Alla, men det är lättast att förklara problemet för Norman. Dels får det reda på hur det kan bli. Dels kan jag få tips om hur man löser det, och kan berätta det här.
Och Leiake, hur menar du att jag överdriver problemet??? Jag har bara beskrivit hur det är, så tydligt som möjligt. Det var frestande att kommentera din 2:a här, men det gör jag inte
har du läst denna tråd?

[http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/w7network/thread
/43f61a9c-069b-49ab-9f5b-f52ec2b1ef7e]
Bosse!+Iggesörping!

OK! Jag skall skärpa mig. Ni har rätt.

iggesörping har alldeles nyss sänkt sitt datorkunnande från en 4:a till en 3:a.
Då blir jag mer förstående.

Har man en 4:a. Då skall man klara en uppgradering även om den hakar upp sig. Men har man bara en 3:a, då kan stödjande tips och råd vara nyttiga.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem