Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Win 7 och trådlöst nätverk

Win 7 och trådlöst nätverk

Jag installerade Windows 7 från Vista, och efter det kommer jag inte åt Internet!!!? Jag har fått felmeddelandet: "Trådlös nätverksanslutning saknar giltig IP-konfiguration"
Under "Visa dina aktiva nätverk" har jag ett Hemnätverk, som det står "Oidentifierat Nätverk" på. Till höger om det står det: "Åtkomsttyp: Internetåtkomst saknas" Anlutningar: Trådlös nätverksanslutning. Och sedan namnet på min anslutning. Den har god signalstyrka. Klickar jag på den får jag fram: IPv4-anslutning - Internetåtkomst saknas
IPv6-anslutning - Nätverksåtkomst saknas
Medietillstånd: Aktiverad Hastighet 54,0 Mbit/s

DHCP är aktiverat....

Kan det vara så att routern är för gammal för Windows 7, fast den fungerade i Vista? Eller vad kan det vara...
Antal svar på detta inlägg: 49
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Iggesörping!

Du nämner att du är helårsprenumerant till PC-för alla. Du har ju gratis pc support hos dom också då. Har du försökt med att kontakta den supporten?
Ja, jag har ringt till dem idag och pratat. Han uppgav sedan att han blev helt ställd inför problemet och rådde mig att söka någon datasupport på stan. Vi försökte med lite av varje (sånt som jag redan provat) Men han gav upp. Jag har pratat med ACER. De säger att routern måste uppgraderas så den klarar Win 7. Just nu sitter jag på jobbet, och har en nyinköpt router där, och det fungerar inte där heller. På D-link säger de att jag ska köpa ny router!!? (Fast här har vi som sagt en ny)
Norman går inte att ringa till. Ett betalnummer som är spärrat från jobbet.
Jag har avinstallerat Norman nu, och startat om, men problemet kvarstår...
inte skall man behöva en ny router , om man kör kabel
vilket j... dravel
förstog att du skulle hamna mellan hötapparna
Annons
Iggesörping!

Jag tror att du måste ominstallera Windows 7. Något har blivit galet där.

Du nämner att du dragit kabel förbi routern. Det funkade inte ändå.
Då måste ju felet ligga i operativsystemet, inte routern.

Jag körde Windows Upgrader Advisor på min dator.

Det krävs 2 GB ramminne,samt en varning för Net Framework.

Ominstallera Windows 7. Det kostar ju inget att prova.
Lägg viktiga grejer på en USB-pinne innan.

Lycka till.
Iggesörping!

Har du varit inne på din routers hemsida. Kolla den här länken:

http://www.dlink.se/cs/Satellite?c=TechSupport_C&childpagena
me=DLinkEurope-SE%2FDLTechProduct&cid=1197319377779&p=1197318910677&
packedargsuickLinksParentID%3D1197319377779%26locale%3D1195806930208%26packeda
rgs%3Df9ffeaf4e83ab6d0166b8cc93b23ebbc3d83540f46ceb58f26706558f9479c4ec3df1411a9
5e2d40408dd10d521d1d3fa6b59798d5f8b23a2c350102ad6af2aa&pagename=DLinkEurope-
SE%2FDLWrapper

Den var lång, kopiera och klistra in.
Får inte länken att funka, fast jag skriver ....77&packedargsuickLinksParentID%3D119... runt smileysen.. Provade med ett q istället för smiliesen. Vad ska det vara?
provat både med och utan ....SE%2FDLWrapper på slutet


Efter jag avinstallerat Norman, så är det dålig kontakt mellan routern och datorn också.
Förut var det så här, i nätverks och delningcenter. Datorn ----- Oidentifierbart nätverk -------X-----Internet.

Nu är det så här Dator------- ! ---- Oidentifierbart nätverk------X------Internet
Alltså, det har blivit ett utropstecken mellan nätverk och dator. Ett sånt där med en gul triangel... Hjälper inte om jag startar om... Men, det blev efter jag tagit bort Norman...
Är fortfarande på jobbet, med DEN routern. En TP-Link WR741ND
En ny länk:

http://www.dlink.se/cs/Satellite?c=TechSupport_C&childpagename
=DLinkEurope-SE%2FDLTechProduct&cid=1197319377779&p=1197318910677&pa
ckedargs=locale%3D1195806930208&pagename=DLinkEurope-SE%2FDLWrapper


Ver
kar kortare o ingen smiley, hoppas det funkar nu.
Tack, länken funkar. Jag var inne på den sidan i morse, men det stöp på att jag inte vet vilken modell det är.. B, A eller H. Det står inte på routern...
Jag ska hem pm nån timme, och kolla igen, hemifrån...
En konflikt mellan det nya 64-bitars och 32-bitars systemet?
Det lär finnas två versioner av IE i program-menyn där man kan
välj 32 eller 64 bitars-system.
Ex.vis lär inte Flash alltid fungera i 64-bitar system.
Idag har jag provat med en lånad notebook, som innehåller Windows 7 SE. Det gick jättebra att ansluta till jobbets trådlösa nätverk, och även hemma hos mig. På båda ställena är det WPA-PSK kryptering, så även det fungerar i Windows 7. På jobbet kunde jag välja Privat nätverk, men den möjligheten fick jag inte hemma, utan där blev det automatsikt Offentligt nätverk, MEN DET FUNGERADE PERFEKT!! Nu funderade jag på att ta bort nätverket från MIN dator och ansluta igen, men antagligen fungerar inte det, för när jag anslöt till nätverket igår, med MIN dator, så gick det inte, och den datorn hade aldrig varit här, i närheten av jobbets trådlösa nätverk, så det blir säkert samma sak om jag tar bort nätverket (hur man nu gör) och ansluter igen, tyvärr.
Acers support påstod igår att det var fel på båda nätverken, både på jobbet och hemma. D-Link tyckte att jag skulle köpa en ny router.... Men som sagt, det är inga fel på själva nätverken, utan felet uppstod när jag uppgraderade till Windows 7 av någon anledning, trots att jag följde Acers anvisningar, och använde deras båda skivor som de skickat med.
Alltså är det någon inställning som är fel. Jag har även försökt med Windowsskivan, att göra en reparation, men då vill programmet backa till närmast fungerade återställningspunkt som fungerat. Men, det finns ju ingen sån. Datorn har inte fungerat sedan uppgraderingen, vad gäller nätverket. Annars är den ok.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem