Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Vista

Windows Vista

Jag oförväntat BlueScreen på datan! Följande felmeddelande dök upp när dator startades om...Vad är detta?!?! det har aldrig kom upp sånt på datorer jag har haft!

Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.0.6002.2.2.0.768.3
Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:
BCCode: a
BCP1: 00000054
BCP2: 0000001B
BCP3: 00000001
BCP4: 823D2FE9
OS Version: 6_0_6002
Service Pack: 2_0
Product: 768_1

Filer som hjälper till att beskriva problemet:
C:\Windows\Minidump\Mini022710-01.dmp
C:\Users\A.Z\AppData\Local\Temp\WER-77265-0.sysdata.xml
C:\Users\A.Z\AppData\Local\Temp\WER21B7.tmp.version.txt

Läs vår sekretesspolicy:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x041d
Antal svar på detta inlägg: 6
Jag kanske kan hjälpa dig. Kan vara en drivrutin till en hårdvara på datorn som spökar. Med hjälp av en snabbsökning på Google så hittade jag detta. Tyvärr på engelska men det får gå ändå.
http://forums.techarena.in/windows-vista-performance/894589.htm
Det kan vara grafikkortets drivrutiner enligt vad jag läst, ändrat nåt på datorn? , uppdaterat drivrutiner ?

hur ser det ut i enhetshanteraren inga varningar eller nåt annat ?
Du kan ju också starta upp i felsäkert läge.
Om datorn har ett enda operativsystem installerat håller du ned F8-tangenten när datorn startar om. Du måste trycka på F8 innan Windows-logotypen visas. Om Windows-logotypen visas försöker du igen genom att vänta tills Windows-inloggningsskärmen visas och stänger sedan av och startar om datorn.

Om det finns fler än ett operativsystem på datorn använder du piltangenterna och markerar det operativsystem som du vill starta i felsäkert läge och trycker därefter på F8.

På skärmen Avancerade startalternativ använder du piltangenterna och markerar det felsäkra alternativ du vill använda. Tryck sedan på Retur.
Scanna sedan datorn efter virus och annat skit för virus kan ställa till såna problem som du skriver om.
Annons
I Enhetshateraren funkar allt som det ska inga problem där!
Har genomsökt datan INGEN virus!
Detta hände bara denna gång har aldrig hänt förut att det dök upp BlueScreen!
Jag har alla de senaste uppdateringar som behövs!
Inget spökar på datan vad jag har märkt!
Det verkar som att det blev nån tillfärligt fel på datan,eftersom jag hade bara datan igång den va INTE på internet inte äns msn eller nåt sånt.Den va bara igång det dök upp BlueScreen! Men det är nåt tillfärligt som hände i systemet verkar det som!
du fick problemet vid en uppdatering och när datorn startade om med felet
sen startade den om utan problem?????

är det korrekt slutsats ????
Det kom ingen alls uppdatering idag liksom! O jag brukar alltid stänga av datan normal som man ska göra.Inga problem kring det

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem