Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Produktnyckel

Produktnyckel

Har precis köpt en ny dator. Har bara en enkel fråga. När ja startar Word 2007 ska ja skriva in en Produktnyckel för att det ska fungera som det ska. Är ingen expert direkt. :D Vad är en Produktnyckel och var kan ja hitta den?
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

En produktnyckel är vad man skulle kunna kalla ett slags registreringsbevis för att man äger programmet. Om du betalat för att få Office 2007 - som ju är det paket av program där Word bland annat ingår - så borde produktnyckeln finnas på fordralet till en skiva som heter Office 2007. Den har ett format som ser ut något såhär: H6K9F-MQQPV-8D6A5-PDHJD-BXF4M.


Blessings

LuckySwede®
Då det med stor sannolikhet är en förinstallerad testversion som funkar 60 dagar borde du kunna följa denna instruktion.

http://office.microsoft.com/sv-se/products/HA101759021053.aspx
Den kan vara lätt att missa, på en laptop står oftast produktnyckel på datorns undersida på en klisterlapp med Windows loggan och har man dålig syn kan den vara väldigt lätt att missa för siffrorna är inte stora.. Tänk på att det ibland kan stå S/N framför koden vilket betyder: Serial Number.
Annons
Den produktnyckel som Bandit talar om är den som hör till själva Windows och alltså inte till Office eller andra program,
Tack för hjälpen. Fick tag i en produktnyckel och Word funkar perfekt nu.
Var fick du tag på den?

Blessings

LuckySwede®
En kompis tipsa mig, man kan visst använda samma nyckel flera gånger. Hittade på internet.
hmmmm.
Det kan gå ett tag tills Microsoft märker att den används för mycket och spärrar den
Hmm jag håller med PerAsk det där kommer att sluta med att du får en massa skicka skicka inte meddelanden från Microsoft och till slut kommer inget att fungera , jag har en gång i tiden själv råkat ut för det .

Sen får man ju va kanske lite ärlig och påmmina Grindelwald att det är otillåten kopierning när man gör så Aja !
Ok, förlåt. Det var inte min idé. Får hoppas det funkar i alla fall.
Måste ha Word till skolan och orkar inte köpa det så kör med det här så länge det går...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem