Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Datorkunskap

Datorkunskap

Om 1= Novis och 5= Expert. Var är då 10?? Kan man blir mer än expert?

Vilken datakunskap har då "Hackers"
Antal svar på detta inlägg: 6
De räknar nog inte med Hackers till den skalan. Så de tillsammans med de som kan Cisco räknas nog utöver expert-nivån.
Dessutom är denna bedömning ens egen uppfattning om sin datakunskap, man är alltså så att säga part i målet.Det är förmätet att kalla sig expert inom IT då det finns så många inriktningar och ingen är kunnig i allt.
Den kunskap jag behöver är att låt för fan datorn vara om den fungerar som den ska.
Annons
Men kan man som 15-åring ta sig in i USA mest hemliga militärverksamhet,då har man nog datakunskap 5 . Eller??

leiake har två,men jag tror att det är för lite. Göcke har 4,men jag tror att han kan mer än så?
Datorkunskap handlar mer om att veta var man hittar informationen till det man ska fixa till. Ingen är bra på allt men att lära sig leta kan hjälpa en hel del.
Ciscos kurser är handlar mer om att konfigurera routrar och koppla ihop nät över hela världen. Inget man har glädje av som användare av vanliga persondatorer. Det är både kul och frustrerande med datorer. Ibland uppstår fel som kan driva en närmare huset men spännbäddar och låsta dörrar men när lösningen är klar så är det en underbar befrianda känsla.
Envishet är inte helt fel o ha när man sysslar med datorer. I måndags hade jag problem med mitt modem/router. Inget bredband o telefon. Gjorde en felanmälan från mobilen o på eftermiddagen såg jag att det fungerade. Har 2 st netbooks som jag kör trådlöst men fick bara igång den ena med hjälp av internetleverantören.

Har sedan försökt att få den andra uppkopplad men inte. Ringde åter leverantören idag o vi satt i en timma men fick inte igång datorn trådlöst. Försökte själv i många timmar, men nähe!

Ringde PC för alla supporten men han kunde inte hjälpa till.
Kollade för hundrafemte gången inställningarna på routerns hemsida. Bytte kanal och vips så fungerade det. Är ganska trött nu men glad.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem