Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Systemåterställning

Systemåterställning

Systemåterställningen har inaktiverats och när jag försöker aktivera den kommer texten: "Systemåterställningen upptäckte ett fel när en eller flera enheter skulle aktiveras/inaktiveras. Starta om datorn och försök igen". Detta har jag gjort men det går inte att aktivera systemåterställningen. Hur får jag igång systemåterställningen?
Antal svar på detta inlägg: 3
Du kan behöva köra en kontroll och reparation på hårddiskarna/partionerna, det hittar du under om du högerklickar och väljer egenskaper på hårddisken/ partionen. bocka i att det ska reparea fel i filsystemet OBS detta kan ta lång tid beroende på storlek på partionen eller hårddisken och antalet partioner/hårddisk. Kräver omstart för operativsystemets partion/hårddisk.
Inaktivering av systemåterställningen har gjorts vid installation av Back on Track-programmet som har återställnings- och dokumentskydd liknande Windows systemåterställning.
back on track program då har du ett backup program installerat som troligen har tagit över den funktionen eftersom det har inaktiverat systemåterställningen, det kan vara så att det annars hade blivit en program-konfliikt

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem