Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med internet o bredbanstele

Problem med internet o bredbanstele

Jag har jätte problem med min fasta telefon och bredbandet ( fiberlan) sen en tid tillbaka så har folk inte kunnat nå mig för när dom har ringt så går det inte fram några signaler eller så tuttar det upptaget , efter ett tag så märkte jag att även mitt internet slutar att fungera (låser sig) oftast om jag ska se nåt på Svt play eller liknande .

Jag har ringt Telia flera gånger och nu efter många om och m...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

>Göcke< japp självklart är det Trollhättans Energi so äger stadsnätet men ja dom har avtal gissar jag på vilka som kan använda sig av det .

Tex när jag ringer Telia för att få hjälp eller support så är det Telia som har hand om ärendet och jag gissar på att det är deras folk som får dra ut o leta fel om det nu skulle va nåt större strul . Ända gången som jag vet att Thns Energi hade hand om det va just när uttaget insttalerades i våra lägenheter , väldigt trevliga killar jag fick se Id kort o hela balletten *S* Och att vi har FiberLAN genom Tela har jag förståt att det är hyresväden som har bestämt det sen är det ett annat företag som har hand om våra Tv kanaler men har man digitalbox så är det upp till varoch en att ha vilka kanaler man vill , jag är väldigt nöjd me det Tv utbudet vi har så jag har inte kopplat in boxen från Telia .

Dom är kanske sura på mig att jag inte köper en massa kanaler och hyr filmer så då ser dom till att mitt internet o telefon inte funkar Nä så kan det väl inte va eller !?
Bea , det är här vi har fatta allt fel

Telia kan vara din leverantör utåt.

underhållet på förbindelsen är någon helt annan
bla så har avknoppningsföretaget som skötte telias
fått permitera och blivit slagna på näsan av ett finskt bolag. osv i all j.... oordning.

de i sin tur köpet tjänster av andra osv
så det enda du har att bråka med , är en telefonsluss och en helpdesk.
men den behöver snart inte ens vara i sverige.
Tack för det jätte viktiga svaret , jag tänkte inte så långt det får jag kallt erkänna , ja vad ska man säga stackars dom som sitter på kundtjänsten dom måste ju på lägre sikt känna sig hel värdelösa för dom kan ju verkligen inte göra nåt jo skicka nya grejer men det är ju alla kunder som får betala för i alla fall i längden .

Ja då kanske man ska ringa Thn Energi men undra vad mitt klagomål spelar för roll för det företaget .

Men det jag inte fattar är att Stadsnät ska ju va så stabilt och bra plus att vad jag förstått det som så är många mydigheter kopplade till just stadsnätet , fast det är kanske det som är föklaringen att Apoteket datorer haverar och många andras sidor me

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem