Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Telenor och ComHem Bredband

Telenor och ComHem Bredband

Det är så att vi har 3 st Datorer en med Vista en med Win 7 och en med XP det är så att med ComHem Bredband funkar INTE Windows XP trådlöst den hittar signalen men den vill inte koppla upp sig.men de andra 2 funkar? fast signalen försvinner?

Med Telenor Bredband som vi har haft funkar alla datorer UTAN Problem!

Va är det egentligen som spökar med ComHem?

Blir iriterad på ComHem.



Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

förmodligen den trådlösa router du har, kommer den från comhem?
Japp all utrusning kring ComHem är från de.Inget köpta delar...Det är bara Windows XP som inte går o koppla upp sig till Comhem Trådlöst...
Dator med Win7 och Vista funkar utan problem.fast på min Vista försvinner signalen av internet ett par gånger per dag.O jag är ändå Online på Facebook/MSN m.m. så det nåt som spökar väl med Boxen av Comhem då??? För jag inte koll på om jag är uppkopplad el inte till 100 % Uppkoppling :S
När jag vill skicka/emot nåt via MSN måste jag logga ut/In för att kuna göra det :S hela tiden.....Med Telenor Bredband har jag aldrig haft såna problema
Annons
Har du din gamla trådlösa router kvar
Jag har inget kvar.Förutom Telenor Router från Telenor som vi har haft.Eftersom Telenor Bredband går ut i Slutet av Maj Månad o vi måste skicka tillbaka Telenor Boxen......
vad får du för IPnr från comhem routern
och vilken kryptering använder de
samt vilken mode sänder de i n/g eller?
IPnr ingen anning faktist.Jag vet inte vilken kryptering de använder.Jag vet inte vart boken är det står om kryperingen men de använder nån ny krypering system i alla fall......
eftersom du har problem med XP och det fungerar hjälpligt med de andra
kan man tro att det har med kryptering eller vilken sändningsmod xp-n klara
men det är bara en gissning

däremot har det funnits routrar som inte använder den gängse 192.168. ip adressen och när man åsidosäter detta , så kan man få problem med andra burka. typ NAS mfl.

men detta skall ComHem veta och kunna lösa , det är dåligt att suporten inte
har kunnat hjälp dig.
aa mycket möjligt...Kommer kolla upp med ComHem imorgon! För de ska kunna hjälpa o lösa problemet...När Win 7 och Vista Funkar fast skrämande när Uppkopplingen symbolen försvinner.Men Win XP funkar EJ o koppla upp sig..aja men tack för hjälpen hittils :)
ser inte XP burken nätverket/routern så klarar inte det trådlösa i XP burken din routerinställning. och då kan du få kompletera med ett trådlöst nätverkskort i XP burken

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem