Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Det okända

Det okända

TV 4 har ju många program om Andar, Spöken, Poltergeist osv.

Vad tror ni?

Tror ni på människorna som är med och det som visas eller är det fiction?

Har ni egna erfarenheter?

Senast jag försökte prata om detta avfärdades det med att det var "Fultjack" och att folk inbillar sig alt. "dille"!

PS: Jag vill ha en seriös diskussion om detta!
Antal svar på detta inlägg: 75
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

@Thomas2:

Korpar brukar komma med dödsbud men jag gissar att det inte var en korp utan en duva...troligen i spräclklig vitaktig fjäderskrud!
Jag ser det som både okunnigt, och kanske framför allt fantasilöst att avfärda sådant här. Vi kan inte förstå allt här i världen. Jag knappar t.ex. just nu på en dator, lyssnar på radio, och senare så kommer jag förmodligen titta på tv. Förstår jag hur allt detta funkar? Nä knappast, men anser jag för den sakens skull att alla dessa saker är övernaturliga?
@Kriklund:

Min mamma vet inte ens hur man spelar upp en film på en VHS!

PLAY-knappen vet hon inte ens var det sitter!

Det är troligen övernaturligt för henne men det har ju inte med saken att göra egentligen!

Hon tror på mera än så!

Annons
ANDAR
De flesta av dom är jordbundna, och de kan skapa positiva och negativa energier om kring sig ,likväl som vi levande kan .
Har man "förmågan" att kunna se och prata med andra sidan så är det enligt min mening en ynnest att kunna göra detta .

Så att sitta å säga att detta är påhittat bullshit är en ren lögn från folk som inte förstår att en del har förmågan, eller rättare sagt de förstår inte,eller är rädda
Ni har väl hört om människan som blir begravd,gräset som växer upp,kon som äter upp gräset, och nästa gång vi lever blir vi en kalv!!!

Rent nonsens!!
Om det inte finns ett liv efter detta, hur förklarar man att mäniskor som dött och blivit återupplivade alltid säger att jag ville inte tillbaka till livet. Dessutom säger så gott som alla att dom sett ett ljus i en tunnel som dom vill i genom.
Det här med fåglar som knackar på fönster, jag har också haft en fågel som jag tror kom med budskapet om att min mormor dött. Min mormor sa alltid att svarta fåglar får man inte låta komma nära ett fönster, för tittar dom in så är det ett döds bud den har.

Läste i går, tror jag det var, att några forskare hade funnit mycket "koloxid" i kroppen/hjärnan på de människor, som haft en "näradöden upplevelse" och sett ljus, tunnlar och släkringar, och att detta skulle kunna vara en förklaring till, att dom hallisinugerade (stavat rätt, vet inte?)

Hade en väninna, som mycket svårt sjuk, i ambulansen upplevde att hon låg på en bädd av grön, mjuk mossa, hon avled några dagar senare, men var efter upplevelsen/drömmen? i ambulansen, inte rädd för att dö

Ibland drömmer man drömmar, som man så gärna vill tro, att en nära/kär anhörig, kommer tillbaka någon sekund

Ha en fin fortsättning på fredagskvällen

Berit
För den som vill fördjupa sig mer i detta ämne.

http://www.leopoldreport.com/Inspel.html

Skyddsänglar kan jag skriva under på att det finns.

Skulle för många år sedan köra ut från fastigheten där jag bodde, Utfarten lutade neråt den större gatan. Vinter, halt och isfläckar på vägbanan. Just som jag skulle köra ut på den större gatan, ser bussen komma upp i backen. Bromsar, bilen bara kanar. just som jag kom fram till gatan och en krock var oundviklig. Framvagnen kastades åt sidan några decimeter så framhjulet slog mot trottoarkanten och stannade och bussen susade förbi. Gick ur bilen och kollade vägbanan, hittade ingen isvalk eller något annat synligt som skulle gjort så detta skedde, hittade ingen ting. Så nog lever jag på övertid.
Har någon läst " SAgan om Isfolket " när jag läste dom böckerna blev jag övertygad om ett liv efter detta. Margit Sandemo säger att vi alla har en hjälpare " skyddsängel " och nog känns det så ibland, för var kommer hjälpen ifrån när det ser som mörkast ut?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem