Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Det okända

Det okända

TV 4 har ju många program om Andar, Spöken, Poltergeist osv.

Vad tror ni?

Tror ni på människorna som är med och det som visas eller är det fiction?

Har ni egna erfarenheter?

Senast jag försökte prata om detta avfärdades det med att det var "Fultjack" och att folk inbillar sig alt. "dille"!

PS: Jag vill ha en seriös diskussion om detta!
Antal svar på detta inlägg: 75
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

För 16 år sedan hade jag en vattensäng. Det var "inne" att ha det då. Jag och katten sov alltid tillsammans. Den övriga familjen föredrog andra sovutrymmen av olika skäl. Familjen bestod (gör det fortfarande plus många härliga barnbarn) av make, en son, en dotter och familjens kelgris en 15-årig steriliserad hankatt (tyvärr inte bland oss längre). Han var vänlig mot allt och alla och kom så gott som alltid "skuttande" mot mig när han hörde min bil svänga in i garaget. En härlig välkomsthälsning.
Tyvärr avled min mamma efter en kort tids sjukdom.
Katten sov alltid bredvid mig och en natt vaknade jag av att han "sköt rygg" och fräste. Något jag aldrig tidigare hört/sett honom göra. Plötsligt blev hela rummet ljust och förutom katten såg jag min mamma leende se på mig i kanske 10-15 sekunder.
Det finns en mening med allt. Hennes leende den natten hjälper mig igenom alla svårigheter. Utan katten hade jag troligtvis aldrig få uppleva hälsningen från min mamma.

eller så drömde du helt enkelt en ovanligt verklig dröm.
Som sagt, allt VI inte förstår behöver inte vara övernaturligt. Att tro att vi förstår och vet allt är en lika dum tanke som att tro att en myra skulle kunna orientera sig i t.ex. Stockholm. Släpp ner den på T-centralen och inbilla er att den ska förstå sig på, och ta sig fram med nästa tunnelbanetåg...
Annons
Emans, Du får gärna fortsätta tro att jag hade en ovanligt verklig dröm.
Men det är väldigt många som upplevt samma sak. Det kanske händer Dig redan ikväll.
Ghosthunters är ganska kul att se på och även den Engelska serien med slott och herrgårdar. För ett tag sedan så var dom i Madame Tussauds vaxkabinett. Man får se vissa berömda ställen och inredningar man inte ofta ser i andra TV program.
Nu måste jag delta i denna diskussion om det övernaturliga.Är själv troende av den anledningen att jag upplevt många saker som är för mig oförklarliga.Många människor är religiösa. Tror på en Gud eller en Jesus som ska återkomma. Är dom galna och freake för det.Folk har gjort så i tusentals år.Vi människor tror på att förfäder som följer oss genom våra liv för att beskyddar oss.Enligt Einstein är energi något oförstörbart och övergår i en annan form när vi dör.Vi människor har under vår livstid alstrat mycket energi och man pratar om människor som alstrar en så stark energi så att dom kan självantända.Kan dom lämna spår efter sig tro?.Har själv haft en nära döden upplevelse så jag tror inte det finns onda andar.Detta som jag kallar vita rum som man befinner sig i när man är nära döden renar dig från all ondska som du möjligtvis skulle kunna bära på.Man upplever en så enorm känsla av kärlek och ömhet när man är där att man inte vill tillbaka till livet.Om kroppen kan producera en sådan drog så borde vi försöka annalysera denna substans och ge till mänskligheten så det blev slut med alla krig på jorden.Jag har varit hos s.k. medier(tolkar) som berättat för mig om saker som dom alldrig kunnat ta reda på om mig och hur många gånger får man höra om medier som blir ertappade som lögnareFaktiskt är det så att många som exempelvis jag blir troende när man har varit hos en duktig medie.Så hur mycket förstår vi av det som finns runt omkring oss igentligen. Om mörk materia,Svarta hål,negativa energier,den stora bangen och tiden före det m.m.Detta ämne kan man diskutera om i all evighet och alla får ha sin uppfattning och det måste vi respektera.Ha en bra dag.
oj vad stort detta blev.

har någon någonsin varit med på den tiden??
och så länge människan inte har hjärnkapacitet och kunnande
kan vi inte annalysera allt. Vi måste erkänna att vi har begränsningar.
och att våra sinnen lurar oss.
Klockren kommentar Göcke! Sen är min uppfattning att människan (vissa) har behov att komma iväg från verkligheten för en stund. Vissa tillkallar Gud, vissa sätter sig med ett dataspel en hel natt, vissa tar till flaskan..
För att få grepp om sådana här frågor. Bör man nog utgå ifrån att se det från en filosofisk synvinkel. Metafysik, energi och religion har med varandra att göra i sådana här tankegångar. Att energin är konstant är allmänt vedertaget.
Ett förslag för att inte bli helt konfys, är att rådfråga Filosofiska Institutionen. Det är nog så nära konkreta svar man kan få i sådan här djupgående frågor.
Bra med ett ämne som engagerar...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem