Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Skicka en låt

Skicka en låt

Jag skulle vilja skicka en låt ( mp3) från min dator i ett mail tex ett mail på nån community .
Hur gör jag , det är från min dator jag ska skicka , och det går inte att använda messenger utan måste va i ett mail .

PS!! Snälla håll er till tråden / frågan , jag vill inte ha mer stängda inlägg !

Tackar på förhand
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

som bilaga i hotmail, när du endå har messenger
och komprimera filen innan i tex (zip-format)
Eller via www.skickafilen.se

Då får mottagaren en länk som denne kan ladda ner det du laddat upp.
Ok , jag har ett program som jag gissar på är som Win zip men det heter WinRAR tror ni att det går genom det ??
Jag erkänner att jag inte känner till det här programet (WinRAR) men jag har förståt att den förminskar filer så att dom inte tar så mycke plats på Discen och att man just kan skicka .

Vad tror ni om det ?

>patrikke< Jag ska kolla den länken .

Ja juste , jag har messenger men den personen jag vill skicka det här till har inte och kan inte ladda ner messenger så det får bli i mail om det går
Annons
>patrikke< jag kan inte använda den tjänsten då jag inte har mail adressen till mottagaren utan ska skicka genom Myspace :(
Annars så tycker jag den verkar bra :)
Bea!
Kan du inte be om adressen då bara?
Eller om det funkar att du skickar filen till dig själv, då får du en länk i ett mail som du kanska kan ge til din vän på myspace?
Öppna inte länken själv, för de funkar bara en gång har jag för mig.
Bea! Du kan inte skicka filer i MySpace. Fråga personen du vill skicka en MP3 fil i komprimerat format (ZIP, RAR) om mail. På PC brukar man kunna komprimera till ZIP genom högerklick. Emellertid tycker jag http://www.skickafilen.se/ SPREND är det bästa programmet för att överföra stora filer i RAR format upp till 2 GB gratis.
Många anti-virusprogram tar en bilaga med ZIP eller RAR som virus, den kommer allstå inte fram.
Sen är det ingen större vits med att rara en mp3 ! den är redan komprimerad
När man skickar med www.skickafilen.se så kan man skriva dit sitt eget mailadress, för så fort man har överfört filen så kommer det fram en skylt att "Uppladdning är klar" och i det blåa fältet på tredje raden står det vid "Nedladdningssida:" vilken länken är och det är bara att kopiera länken och klistra/skriva in den i MySpace

Viserligen så får man själv ett mail att det finns en fil att hämta men den kan man då radera/ta bort

Filen är sedan kvar på den länken i 1 vecka för nerladdning och så fort den är nerladdad så finns den inte kvar på "skickafilen"
molester
försök skicka flera MP3 filer kanske 10 CD skivor som bilaga i ett vanligt mail får du se vad som händer. Skickar du 1 fil i taget går det bra men har du stora filer får du testa!
DedaPera
Det funkar ju oxå. Säkert bra när man inte har en mailadress.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem