Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Bränna - Konvertera NRG fil

Bränna - Konvertera NRG fil

Har laddat ner en NRG fil och vill bränna denna till dvd. Har CDburnerXP som brännarprogram samt har Deamontools installerat.

Hur funkar Deamontools? Letat på nätet men fattar noll. Testade lite med resulatatet att två dvdskivot fick slängas .

Nero brännarprogram har jag men vill inte lägga in det för CDburnerXP är enligt min mening bättre och framför allt enklare.

Hur göra? Går det att konvertera till AVI/Xvid på nätet eller får man installera ISOBuster eller nåt i den stilen?

tillbaka till kärnfrågan: Kan nån förklara ENKELT hur jag mountar NRG filen med Deamontools?
Har Windows 7 om det nu kommer några programlänkar och i såfall förklara hur jag ska göra.

Tack på förhand.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Emans
Du ska givetvis ha din beskärda del av kakan med din hjälp, du ska inte tro att jag glömt dig.

Datahacker visst har man lärt sig en del när man pillat runt på saker och ting som man sen knappt kunnat rättat till.
Man har mycket kvar om man ska kunna utnyttja alla finesser som finns att tillgå via utomordentliga program som Deamontools och diverse andra program.

Det nämndes att man kan gå förbi kopieringsskydd så visst är man intresserad att lära mer av detta program.
Kan du ge mig en "Deamontools for dummies" så vore jag tacksam.
jigsaw

jag är klåfingrig som fan, så jag testar hela tiden nya grejer men har med tiden lärt mig att ta backup innan jag pillar i något, du må tro att beckupen är flitigt använda av mig..... har ju en *chrille2* här på IS som vet hur jag är .... när han bodde här i Laholm så satt vi vid datorerna och skruvade och installerade dom lång in på natten, det var på 98ans tid och i början på XPns .... nu bor han inte kvar i Laholm så vi har bara telefonkontakt ... han bor faktiskt ganska nära dig i Helsingborg nu...
DedaPera
Jag har med lärt mig att ta backup efter 7 svåra formateringar .

Man lär så länge man lever. Ett citat som jag tycker är väldigt beskrivande för datoranvändandet är:

"Never, ever approach a computer saying or even thinking "I will just do this quickly."

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem