Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Tömma Hd - Vad har du datorn till

Tömma Hd - Vad har du datorn till

Oavsett om man formaterar Hd eller bara deletar filer kan data från Hd återskapas. Frågan är vem som skall ha datorn efter dig och vad finns att dölja.

Jag gör så här när jag avyttrar en av mina burkar till ungarna i omgivningen. För att nu inte vän av ordning ska utbrista: Det är en företagsdator! Än sen då? rutinerna är samma. Hysterin med köpta program och att Microsoft kommer på en är löjlig. Som Göcke maler: Kolla vad du tar ner när du uppdaterar! Nej jag uppmuntrar inte pirat program.

kerstinelisabet skulle sälja burken till barnbarnet och ville tömma datorn. PerAsk hade den vettigaste lösningen.

(Original Cd följer med mina burkar till mottagaren.)

Startar upp med Cd'n HP Restore Plus! Den formaterar Hd'n och denna procedur gör jag tre ggr.

Fjärde gången följer jag uppmaningen att sätta in Hp Operating System (CD) Win XP Pro SP1a.

Efter detta är datorn så ren den kan bli. Överdrivet men efter tre formateringar har jag då inte lyckats återskapa något vettigt.

Sedan följer SP2 & SP3, Net Framework, KMP, FireFox etc. KMP är ett det bästa programmet för DVD, den kör alla typer utan minsta problem.

En fråga: På nittiotalet fanns ett program som gjorde det omöjligt att återskapa data ifrån Hd'n efter bara en behandling. Runt 94 försvann programmet spårlöst, men vad hette det? Den finns fortfarande bland mina backup CD någonstans.

Mitt förra inlägg "Vad har du datorn till" missförstods av de flesta.

Gammal slö dator = gamla program // Ny snabb dator nyare program. Resultatet blir densamma, musiken är lika dålig osv och vem har bråttom.

Vilken dator jag har i jobbet är totalt ointressant, där är den bara ett otroligt tråkigt verktyg.
Mail / Facebook / kontakt med vänner osv, oavsett hur fort du/jag eller mottagren skriver är datorn ändå snabbare.
Jag är 71 och har inte tid. Hoppas du inte stressar ihjäl dig bara.
AutoCad fanns redan i början av 90 talet. Så märkvärdigt är inte AutoCad som någon tycks tro. Visserligen är det mycket enklare i Excel, men AutoCad är ändå kungen. Sommarhusets elritningar gjordes i "AutoScetch" till exempel vilket är en budget variant.

Vad jag inte har datorn till är mer än vad jag har den till. Jag lever och umgås med andra och har datorn som ett hjälpmedel. Plockar ut ackord ur låtar som jag sedan plågar min omgivning med. Hunden flyr när gitarren kommer fram och det säger allt.

Hoppas det rätar ut frågeställningen som tydligen var allt för luddig för de flesta.

Antal svar på detta inlägg: 0

inga svar än...



Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem