Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Telia vs Konkurenter

Telia vs Konkurenter

Jag har haft problem med Telias tv ip telefon och bredband sen förra året ett tag under hösten 09 så gick det väl ganska bra men nu är det kört mina samtal avslutas det tutar upptaget bredbandet låser sig , jag har inte kopplat in digital boxen då min hyresvärd fixade väldigt bra kanaler som ingår i hyran , men jag pratade med en kompis som berättade att hans bild på tv fryser asså den stoppar och telefonen slutar fungera och nätet stoppar oxå .
Jag har fått en ny Swich men det hjälper inte det är samma problem och jag börjar bli vansing , det märkliga är att mina samtal blir avbrutna oftast när jag pratar med nån som har Com hem telenor eller nån annan operatör .

Jag undrar om nån annan här har samma problem för jag kommer ingen vart med Telia , det har även hänt att när folk ringer mig så går det inte fram några signaler tur man har mobil , men saken är ju den att man betalar för nåt som inte fungerar om jag gjorde nåt fel mot Telia så hade dom sett till att jag skulle få ta konsekvensen av det men dom skickar bara nya lika dåliga grejer om det ns är dom det är fel på för jag tror det är nåt väldigt skumt med Telia jag har hotat med att avsluta avtalet med dom för dom följer ju inte avtalet men dom blir ju inte avskräckta av det .

Här är en till som har liknande problem med dom

http://www.gp.se/konsument/konsumentratt/1.351994-standiga-fel-pa-bredbandet
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: 1 2 3 Nästa »

I morgon kommer en kille från Telia får se om det blir nån lösning , det gick väldigt snabbt jag ringde till dom igår han ringde idag o så kommer han i morgon det är snabba takter
Bea!

Hoppas du slipper skämmas när han hittar felet.
>leiake< vilken optimissm att tro att han hittar felet

Men det är nog inte omöjligt och då kommer jag att svimma

Annons
Hej Bea..
Om du vill ha ett problemfri IP- telefon kan jag rekomendera det jag själv haft nu i snart 5 år.
http://www.cellip.com/sv/index.html?gclid=CKGG9NeUw6ACFccrDgodImwgaw

Mvh
chrille2
>chrille1< ja fixar dom inte det här så anser jag att dom bryter avtalet och då kan jag säga upp mitt abonnemang då ska jag kika mer på ditt förslag .

Vi får se hur det går imorrn
När Bredbandsbolaget kom med IP-telefoni för en herrans massa år sedan så nappade vi på det och det var ett stort misstag. När det var fel på eländet (och det var det ofta) så var man ju då utan både bredband och telefoni, när man skulle felanmäla så skulle man ringa ett 020 nummer men det fungerade inte från mobiltelefoner med kontantkort, då skulle man istället ringa ett 08 nummer vilket innebar låååånga telefonköer och tömda telefonkort. När de väl hade fått skiten att fungera så ringde man dit och skällde på dem och det enda supporten kunde säga var:
-Har du prövat starta om anläggningen.
Jo det har jag prövat svarade man elakt.
- Ja då vet jag inte vad som är felet....du kan väl ringa nästa gång det uppträder samma fel.
Vi ledsnade på bredbandsbolaget och sade upp det kontraktet, nu använder vi telia och bara vanlig telefoni.
Jag har oxå funderingar på att gå tillbaka till vanlig telefoni , som sagt får se vad det blir imorrn.

Ja jag hade kompisar som hade BB jätte bra när det fungerade men katastrof när nåt inte fungerade , dom har oxå gått över till Tela .
Hade problem med IP telefoni hos Telia för några veckor sedan, kunde varken ringa ut eller in.

Kontaktade Telia som skickade hit en reparatör ganska omgående, som konstaterade ett fel i telefon adaptern. Istället för att vänta ett par dagar utan telefon, så kom han dagen efter med ett nytt och monterade den till mig, och allt detta helt kostnadsfritt.

Min åsikt om Telia blev mycket positivt efter denna händelse.
Ja så va killen här då jätte glad positiv grabb , efter att ha testat 3 olika swichar så fick han ge upp , så nu ska det komma nån annan och kolla våran server här i huset för tydigen ligger problemet i att telefonen hela tiden söker kontakt men tappar det o då blir det problem med allt ... fortsättning följer
Ok, nu har den andra gubben varit här , han säger att det är inget fel på min telefoni eller internet utan att det alla andras asså alla som inte har Telia , ska man verkligen tro på det ?

Sen tyckte han att jag skulle testa och flytta telefonens basstation lite längre bort från adaptern men det är inte lätt me dom korta sladdarna .

Sen va han väldigt förvånad över att nån redan hade varit här och frågade om vem det va , och det hade jag inget vettigt svar på men jag tror dom va från Manpower så nu är jag lite orolig , han som va här idag va iaf från relacom .

Ja vad tycker ni att jag ska göra åt det här ?? jag tycker det är lite taskig att skylla på andra för då är det väldigt många som sitter på dåliga uppkoplingar och anslutningar osv ,,,,,,,,,

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem