Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Microsoft Security Essentails

Microsoft Security Essentails

Jag har avinstallerat Comodo Internet Security och ersatt det med Microsoft Security Essentails eftersom jag inte tyckte CIS var bra längre eftersom jag fick så många falska larm. Någon som har erfarenhet av Microsofts virusprogram? Finns det inte på svenska och letar efter en tråd som har funnits innan på IS om just detta program men hittar den inte, någon som kan hjälpa mig lite med detta?
Antal svar på detta inlägg: 9
Ska kanske tillägga att jag har Win 7 Ultimate som OP.
Det har nog inte kommit i svensk version ännu.
Jag har kört detta ett tag i två datorer och det verkar fungera utan problem och utan att ta en massa kraft från datorn
Tråden har du här i alla fall, den är låst nu men du kan nog läsa lite där.....

http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=103011
Annons
är helt nöjd med det, har haft det nu ett par veckor inte så långt tid , men det


uppför sej som ett säkerhetsprogram ska göra, kör det på en ny maskin med


windows 7 home premium hade tidigare f secure.
Jag undrar bara om detta är den senaste versionen av Microsoft Security Essentails, 1.0.1961.0?
Jag kan inte svara om detta är sista versionen, men programmet verkar uppdatera sig till ny version undan för undan.

Jag kollade mitt och den version som var installerad för flera månader sedan och laddade sedan hem sista versionen och installerde istället och det blev då samma version
Nu är jag hemma och i min dator har jag samma versioner som Primera
Ok...kan nån svara på varför MS Security essentials skulle vara säkrare än alla andra antivirusföretag?

Och den andra frågan blir då...vad händer med alla andra företag om alla går över till MS eget program?



Jag prövade en gång MS defender och det visade sig att alla andra hade mycket bättre koll än MS själva!

Men lurad blev jag!
Harlekin33!! Mr anti Microsft....

1. Ingen har påstått att detta skulle vara säkrare än andra program.
Man skriver bara att man är nöjd med hur MSE fungerar.
2. Dom går i konkurs om alla går över till MS. Sannolikheten för att det skulle hända är dock oerhört liten


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem