Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Två datorer

Två datorer

Kan man ha två datorer till samma skärm en analog och en digital
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Inte för att man är expert på ämnet... men om Du skulle ansluta båda datorerna direkt till skärmen, då skulle du nog inte kunna ha igång båda datorerna samtidigt. Hur skulle skärmen hantera 2 simultana signaler, menar jag.

Nej, Du måste nog koppla alltihop över en KVM switch och som jag ser det med den gamla datorn och den nya, så måste du använda den anslutning som den gamla datorn har. (antar att den endast har VGA)

Adapter finns DVI --> VGA, men jag känner inte till om det finns den motsatta.

Vilka anslutningar har Du på tangentbord och mus ?
På KVM switcharna brukar där vara samma sak... antingen PS/2 ELLER USB... kanske det finns någon som tar båda, men har själv inte, vad jag minns sett någon sådan.
Om det finns det som Göcke skrev om på bildskärmen, en sk. pip-funktion så kan man ju köra båda datorerna samtidigt
Frågan är vad som händer om man kopplar in två datorer till samma skärm om den nu har både VGA och DVI.. Antingen så väljer den nån av signalerna som nummer ett och kör efter den, eller så kanske man får välja vilken signal man vill ha?
Annons
Jag var tvungen att testa på min..

Jag fick välja mellan analog och digital! Fast det är ju på min skärm.. Hur det fungerar på din vet jag inte. Du får väl testa..

I så fall så räcker det ju om du har en switch till mus/tangentbord.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem