Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Har ni märkt nåt konstig me era dat

Har ni märkt nåt konstig me era dat

När jag satte på min dator för nån timme sen så stämmde inte klockan den gick en timme förre och helt plötsligt tappar jag internet anslutningen .

Jag fick hjälp genom Telias Supportassistent men jag blir ändå lite förvånad över vad det är som spökar i min dator

Nån annan här som har Telia som har märkt nåt problem ?
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Min har varit seg kände inte igen problemet. kollade uppdateringar , virus , diskfragmenterade hård-disken inget hjälpte. nu funkar den som den ska igen har telia mobilt bredband.
Bea , ditt problem låter som att du valt fel tidzon eller tidserver att hämta tid ifrån
Hej Göcke , jag har inte varit inne på datorn sen kl 1 inatt nu när jag satte på datorn asså vid sex tiden så gick den enligt EGYPTISKT TID!!!!!!!!!!!! jag fattar inte hur det har gått til , jag skrev bara några mail i natt efter jag hade varit ute en svänp på Valborgafton men jag vet att jag gjorde inga ändringar eller så skrev mail och stängde ner datorn gick o la mig *S* jag har spöken i mna grejer , nu hörde jag oxå att en vännina har ringt mig flera gånger o det gick fram signaler men jag har inte haft några samtal o den tiden hon ringnde va jag hemma , jag börjar bli super frustrerad över det här .

Netet verkar fungera bra nu klockan är rätt inställd men hur kunde det bli så när datorn va avstängd ??

Genom Telia supportassistenten va lösningen för att jag skulle kunna bli ansluten att dom byte ut mitt IP nr och det funkar nu men jag har många fråge tecken om det här .

Hockos pockos
Annons
>mrTACO< jag kör genom fiberLan men jag har hört några andra som har problem med det mobila bredbandet , det är såååå tråkigt när det är så .... hoppas det löser sig för dig annars så tycker jag att du oxå ska ta kontakt med Telia .

Bea , för säkerhets skull, ta och klicka på klockan i nedre högra hörnet
och ställ in internettid , till att synca mot en känd tidsdomän. typ
time.windows.com
>Göcke< jag ska göra det nu .

Ha en bra söndag o jag får väl ringa imorrn o snacka me Telia igen *pust* i värsta fall om det skulla va nåt så har jag för mig att Telias support som man kan chatta med eller ringa har öppet idag fram till kl 18:00 .

PS jag ställde om klockan igår o nu är den rätt men jag gör en koll .

Så här står det när jag vill ställa klockan med internet tid .

An error occorred getting the status of the last synchronazetion . An unexpekted network error occorred .

ja så jag kan inte göra mycke :(
Bea!

Jag har Telia. ADSL. 24 MB. Fast telefoni. Inga problem där i allafall.
Men jag hade fiber lan. Då var det mycket "stök".

Men jag tror du lider av SBS.

Jag tittade på din video om katterna.
Jag såg att du hade dammat och dammsugit ordentligt.
>leiake< vad är SBS Ha ha !!

Nja jag gör så gott det går men jag kan lova dig om du kommer hit så lär du få katthår på dig

Men jag har haft fiberLAN jätte länge och det har fungerat jätte bra det är sen ett år tillbaka när jag tog det här erbjudandet om ip telefoni och digital box som det blev problem och där vet jag att många har problem med det här i stan hos en bekant så fryser tv bilden när telefonen ringer ! Men Tela vill inte erkänna att det är fel hos dom ...*grrr* jag blir så trött .

Kram på dig me leiake
Bea!

SBS= Skit bakom spakarna.

Men jag förstår att du har problem. Givetvis.

Varför inte återgå till fast telefoni och kopparkabel.

Det är alltid vanskligt att prova nya grejer. Inkörningsperiod.
Det undviker jag. Jag är inte så "kåt" längre!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem