Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Datorn jobbar för högtryck

Datorn jobbar för högtryck

Ja det är ju jag o min dator . Jätte kul( inte)

Jag va inne på Myspace förut jag har en sida där och Myspace är tröggt det vet jag.

Men så helt plösligt fick jag ett meddelande "OOOPs ett fel har uppståt" det är såna meddelanden man får med Google Chrome , okej jag gick in på google och gjorde en sökning så hamnade jag på en sida där jag fick upp en ruta från mitt antivirus program AVG att det va Trojan varning , jag lämnade sidan och gjorde en scanning inget virus eller nåt annat enlig AVG asså på min dator .

Jag har även Auslogics Bootspeed som ska hålla dator ren o fin .

Men jag märker att jag får fler och fler meddelanden där det "OOOps ett fel har uppståt " sen kan man kolla olika alternativ som det kan bero på i Google Chrom står det oftast att den sidan man är på har kraschat .

Men jag hör på min dator att den jobbar för fullt och jag kan inte gå in nånstans , jag har omstartat det hjälpte inte , det senaste jag har gjort är att jag har kopplat in DVD spelare men det va igår sen laddade jag ner XnView det va nog på lördagen .

Kan jag ha nån virus som AVG inte hittar eller vad kan det va som får datorn att rusa i väg ?

Om jag har skrivit oklart så fråga gärna .

Tackar för hjälp på förhand
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Prova med ctrl+Alt. Håll ned dessa samtidigt och tryck sedan Delete

Du får nu upp aktivitetshanteraren.
Klicka på flicken Processer och se vilken process som upptar stor cpu kraft och se vad den heter. Du kan klicka på rubriken CPU för att sortera utfallet i ordning.

Notera vad som verkar ta kraft. Se om du kan förstå av texten vad det är för något. Du kan sedan prova med att markera den och klicka på knappen Avsluta process.

Om du lyckas få igån internet så ladda ned programmet Malewarebytes antibyte
http://www.malwarebytes.org/

Välj den gratis/fria versionen. Installera och kör igenom en skanning. Det brukar kunna fixa det mesta skräp som inte antivirusprogrammen klarat
ja men jag har kollat med aktivitetshanteraren , och enlig den så är det inget som är igång så att säga .
Men jag kan göra så nästa gång för just nu så har datorn varit jätte lung under ca 1 timma .

Jag ska kolla det programmet men jag börjar nästan undra om det inte är Auslogics Bootsseed som är problemet för vad jag vet så jobbar den hela tiden "utan att man märker det " jag laddade ner just det programmet för att PC för alla rekomenderar det .

Hmm jag är nog väldigt dum ibland


Men jag ska testa din länk PerAsk återkommer senare eller imorron
Annons
>PerAsk< Tack för länken , så klart så fanns det infekterade filer , och det är väl fixat nu.

Men jag blir så himla sur för den versionen jag har av AVG är köpt min dotter har oxå köpt den och hennes pojkvän , och bara för Ja jag vet int e vad så funkar den inte som den ska .

Fast hos mig är det nog den jädrans ( ursäkta språket) Austlogics Boostseed som förmodligen tar kraft i o m att den jobbar hela tiden .

Men jag får erkänna att datorn är mycke tystare nu man hör den när man jobbar men är tyst när man inte gör når typ som det ska vara enlig mig .

Ok är det nån fara med att blanda all dessa system och då tänker jag på AVG Auslogics Bootsseed och Malwarebytes Anti_malware ??
Jag tror inte att det är några problem att ha dessa program tillsammans. Malewarebytes körs ju bara när du själv önskar. AVG vet jag inget om.
Vet inte vad som är din orsak till problem Bea.

men jag blir mer och mer förvånad på att folk luras på både det ena och det andra.
och sen glömmer att testa själva med att avinstallera.

När tex XP kom var alla arga på att hådisken jobbade med indexering och stängde av den funktionen.

nu installerar man gladeligen rensprogram och annat skit,
som själva jobbar ihjäl hårddisken med scaningar och egna indexeringar.

Datorerna gör inget annat idag än jobbar ihjäl sig med skitjobb.

AVG är ute i ver9 nu.
>Göcke< Du har nog rätt i det där , för mycke programm o då blir det problem istället :(

>PerAsk< Det har du rätt i att den använder jag när jag själv vill :)
Dum fråga men jag är inte så duktig på det här .

Kan det bara va fläckten som arbetar för fullt ?

Jag har kollat Aktivitetshanteraren men jag ser inget konstigt där .

Sen jag scannade datorn igår så är den lite lugnare men den fortsätter att rusa iväg lite då o då men inte alls som igår .

Men den är allt lite segare :(
hör du fläkten snurra kraftigt utan att aktivitetshanteraren visar nåt som belastar cpu?
följdfråga - är datorn rengjord på damm senaste året? (Damm gör att kylflänsen blir igensatt och fläkten får jobba hårdare med att kyla processorn.

Flera processorer har den funktionen att då dom blir för varma sänker dom hastigheten, med följd att datorn kan kännas segare.



En fråga Bea. Vad använder du för operativsystem. XP, Vista, Win7??

Har uppdaterat med windows update?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem