Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Firefox eller Internet Explorer

Firefox eller Internet Explorer

Jag håller på att renovera en gammal dator åt en kompis. Själv använder jag Internet Explorer i mina datorer men de är nya och mycket mera kraftfulla än denna dator.
Tar Firefox mindra kraft och utrymme än Explorer ?? Någon som kan rekommendera mig hur jag ska göra för att allt ska bli till det bästa i denna gamla dator som jag håller på med.
Antal svar på detta inlägg: 6
Hej! Enligt mitt förmenade tar FF mindre kraft ur datorn och startar snabbare.
Så finns ju Google Chrome som enligt pressen tar över mer och mer och är snabbare än FF. Båda dessa tycker jag är goda alternativ till IE.och tar mindre minne.
Så är ju frågan denna med att komma åt sin bank. Men IE har man ju kvar ändå.
Wimsan.

För att lätt köra IE i FF kan du ladda ner detta tillägg.


https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/10909/


Wimsan
Det som har större betydelse är hur mycket minne som är installerat i den gamla datorn. Har den mindre än 512Mb så jobbar den skiten ur sig hur du än gör.
Annons
Tack för svar. Google Chrom finns ju också ja.
Min kompis är synskadad och betalar inte sina räkningar via internet.
Hon vill ha datorn till att surfa på nätet lite och spela Harpan och vad det nu är mera för kortspel som följer med i datorn i Windows XP.
Jo jag vet det där med ramminne och det är därför jag tänkte om jag skulle göra det lättare för denna dator.
det lättaste du kan göra är att inte installera några program mer ,
om du skall ha den som surfdator, instalera endast windows MSE (Microsoft Security Essentials) och uppgraderar IE till IE8.

jag kör det på slimmade bärbara som 10år gammla och som inte går att öka minnet i mer. och det fungerar. så de har fått en vår till som surfdator.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem