Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Melanslagstangent

Melanslagstangent

Gomorron
Jag har en bärbar där mellanslagstangenten slutat att fungera.Kan man göra något själv eller är det bara inlämning för reparation som gäller?
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag rekommenderar dej att lämna in den till
AB Carl Radiokontroll
Spärrgatan 3
653 41 KARLSTAD
Dom gillar jag...
märke / model på den bärbara.???
att det skall vara så svårt.
Hej
Jag skall försöka skärpa mig.Datorn är en Acer 3003WLMi inköpt på Siba år 2005
Annons
Det spelar ingen som helst roll vad det är för märke/sort/modell. Som lekman kan man inte och ska man absolut inte ens försöka sej på att öppna chassiet för att t.e.x komma åt kontaktytorna för ev. rengöring...
Detsamma gäller med att försöka pilla bort tangenterna som man kan med ett vanligt tangentbord.. Konstruktionen på dom flesta laptops gör att man bryter sönder tangenterna om man försöker pilla bort dom, så det kan du nog glömma direkt..
märke/sort/modell är ett måste om vi skall kunna nämna vart man kan vända sig för att reparera eller skaffa resevdelar.

annars så håller jag med om att en bärbar är enklast att lämna till en van verkstad.
och ett tangentbord till en bärbar, är enklare att bara byta ut än att försöka reparera. när man inte vet vad felet orsakats av.

och när det nu är Siba, blir frågan, har du en tilläggsförsäkring på den?
lämna in den till Siba så får de sända den till sin märkesverkstad.
Vad kan det kosta att byta ett tangentbord på en laptop ungefär? Har hört att det ska vara lätt och att man ska kunna greja det själv, men det kanske är bäst att lämna in till verkstad då med..
Man använder ett rakblad för att loss några clips.

Det verkar nästa för lätt.

Undrar vad tangentbordet kostar. 200:-/kanske!

www.youtube.com/watch?v=FoTwln2SyQ4&feature=related
Ja, byta ett tangentbord på en laptop?
Jag rekommenderade en granne att köpa en externt tangentbord, sånt man kan rulla ihop. Visst funkar det, men jag undrar som Fajjer, vad kan ett laptopskrivbord kosta generellt?
leiake, du är... Så enkelt för den händige.
Här "ser man" att man inte ska eller ens kan göra någonting i ett skrivbord!



Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem