Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Melanslagstangent

Melanslagstangent

Gomorron
Jag har en bärbar där mellanslagstangenten slutat att fungera.Kan man göra något själv eller är det bara inlämning för reparation som gäller?
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

för en van reparatör . är inget svårt

och att byta ett tangentbord på en laptop, har svårighetsgrad att veta var man öppnar burken, och var man lossar tangentbordet.

däremot att byta en strömbrytare kräver kanske lödkunskap i den högre skolan och rätt utrustning för det.

spekulera kan ni ju få göra själva.

priset avgörs vart du lämnar in din trasiga produkt, och hur verkstaden får sina reservdelar.
Jag är lekman, men är ganska klåfingrig.
Straffet har inte endast varit uppenbart.
Det har gett mej både erfarenhet- självförtroende och respekt för hur fingrarna kan användas på ett så bra sätt som möjligt...
Men klåfingrigheten finns ändå kvar inkl. straff...
Kanske det är långsökt, men jag har löst många problem med knappar och tangenter. Har rengjort med isopropanol. Har alltid en liten flaska hemma. Är mycket bra att rengöra bl a knapparna på telefoner, fjärrkontroller, ja ...där det oftast samlas en massa damm och klet. Finns på apoteket.
Annons
i det läget har inte LeiSta471 , sagt vad problemet är , utom att det inte fungerar. och det är ju en väldigt vid betydlese
endera är det mekaniskt eller elektriskt.
har man spillt vätska över tangenterna , eller har det ramlat ned smulor från
kakor o dyl.

och att det är en laptop, skall man jobba med det bör man alltså veta hur tangentbordet ser ut och innan man labbar, med vätskor , göra datorn strömlös och ta ur tangentbordet, för att det underlättar.
men är det elektriskt problem , så blandar man inte in lösningsmedel.

även om sofus isopropanol tips är ok.
jag använder ren diskmedel och vatten, och sen isopropanol
av den anledningen att de flesta sockerlösningar eller välling, löses upp i vatten och att man sen tar alkohol för att driva ut fukten
Köp ett trådlöst tangentbord på netonnet.se. det gorde jag åt min dotter när hennes asus fick problem med tangenter. kostar 200-400 kr och då får du en trådlös mus också.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem