Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Varför bara en recoverypartition?

Varför bara en recoverypartition?

Varför får man aldrig med en Windows installationsskiva när man köper datorer nu för tiden?
Jag har en partition på datorn som jag kan bränna ut som Recoveryskiva för att återställa datorn till fabriksskick.. Problemet är bara att det är en drös med förinstallerade program och inställningar som installeras då med..

Det tar f*n längre tid att avinstallera alla demoprogram och annat förinstallerat skit än vad det tar att göra själva ominstallationen..

Är det meningen att man ska behöva dra till Elgiganten och köpa en Windows 7-skiva trots att man egentligen har en licens redan, bara för att slippa få all förinstallerat skit som följer med?

Det är precis likadant med drivrutiner m.m. Jag har ingen skiva till dom heller. Dom blir förinstallerade när jag installerar med Recoveryskivan dom med.. Är det meningen att om jag vill byta OS ta mig in till datortillverkarens hemsida och böka och ha mig för att hitta rätt drivrutiner till allt man har i datorn?

Det är ju sjukt, om jag får säga vad jag tycker..
Antal svar på detta inlägg: 3
När jag köpte min dotters dator för ca 2 år sen ( den va begangnad) men i alla fall så stog jag på mig och krävde att hon skulle få me en sån skiva och efter många om och men så fick hon det .
Jag gissar på att det kan löna sig att vara tjatig och jobbig

Men jag tror nog att din dator eller du är smartare än min / jag och kan bränna ner rutiner , jag hade missat det helt för några månader sen och hade ett jätte jobba med att hämta hem allt efter att jag fått en Trojan det va verkligen jätte jobbigt tog flera dagar o fixa .
Gör så att du bränner ner drivrutinerna eller gör en recovery själv .
Men visst är det sjukt att man ska behöva göra det själv när man faktiskt köper en dator , gissar på att alla vill tjäna pengar då det händer nåt och man måste reparera eller fixa nåt annat .

Jag fick jätte mycke hjälp här på IS plus att min dotters pojkvän hjälpte mig mycke även om man får erkänna att hans vägar är mycke annorlunda Mm den nya generationen I alla fall så har jag en dator som fungerar även om den har vissa tendenser att strula . men jag tror på allvar att jag har spöken i mina datorer
Nä nu tror jag att ni har fastnat med maten i fel strupe.
det är inte handlaren som skall bidra med en ny cdskiva med OSet.

utan tillverkaren av datorn, ring eller maila så sänder de en skiva.
Den har bara OSet med drivrutiner.
Att bråka , gör bara alla ledsna.

orsaken är ekonomiska. för tillverkaren inte kunden.
och att datorn skall kunna återställas med enkla handgrepp.

Leiakes pattenterade fabriksinställning.
Jag har en dator med recovery. Gör-bra!

Man kan ladda ner en reserv-DVD. Men det är nog som att ha både hängslen
och svångrem. Onödigt!!

Men det har jag iallafall.

Det blir 2 DVD-skivor.

Jag tittade på dom nu. Jag har t.o.m märkt dom med datum.
2006-16-11. Min dator är alltså 4 år i november.

Det är som ni vet en HP. Den har faktiskt varit en god vän i alla dessa år.
Jag är så imponerad så det är inte sant.

Min dator kan ju inte hjälpa att jag är "bombad" ibland.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem