Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

MSDN-Licens

MSDN-Licens

Kan någon förklara vad som menas med en MSDN-Licens som säljs på blocket för Windows 7 Ultimate? Gärna en utförlig förklaring för en kompis till mig funderar på att köpa en sådan och ska han lägga pengar på det?
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Då vet du inte mycket Göcke om försäljning, om man köper ett operativsystem och efter en tid så köper du en ny dator med en recovery version i datorn... Nog fan säljer man då den version man har som bara ligger eller är jag dum i huvudet...

Sedan så är väl inte det gratis när man betalar det pris som säljaren begär och varför säger du då att det är gratis? Sedan en fråga till, varför kan man inte köpa ett OS på blocket??? Jag har själv sålt ett OS på blocket för jag fick det med i min nya dator och varför ska då den andra bara ligga när man kan omvandla den i pengar!!! Tycker att du ibland har lite egna åsikter om saker och ting...

Min kompis gör precis som han vill och lyssnar inte på ditt trams eller någon annans heller för vi lever i en värld där vi får fatta egna beslut!
Fast frågan är om det är värt att betala pengar för en MSDN-version som man ändå inte får använda sig av? Då kan man ju lika gärna tanka hem en crackad piratkopia gratis på The Pirate Bay..
Rent juridiskt sett så är det egentligen ingen skillnad..

Saken är den att om man har ett MSDN-abbonemang hos Microsoft så kan man för £699 få tillgång till obegränsat antal med MSDN Windows-licenser.. Vissa utnyttjar det för att sälja Licenserna på sajter som t.ex. Blocket och Tradera, vilket är ett bedrägeri som är jämförbart med att bränna Operativsystem/Program och sälja..
Kan man installera Windows 7 och ha kvar vista, med andra ord går det att ha två operativsystem på datorn
Annons
boax: Jo, man kan ha flera OS installerade på samma dator, det har jag själv haft.. Jag hade Ubuntu, XP och Vista på samma burk, men då hade jag GRUB som bootloader, som följde med Linux..

Hur man går tillväga när man har flera Windowsoperativsystem enbart vet jag inte.. Det finns säkert någon bootloader man kan ladda hem, eller så finns det dom möjligheterna i Windows kanske, men det har jag aldrig hört talas om iaf?
För er som inte vet vad MSDN är:

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Developer_Network
Primera ; Då vet du inte mycket Göcke om försäljning

Tillåt mig småle.
Det var nog inte försäljningen som var problemet , utan det som Fajjer är inne på.

Föresten så går det myckel väl att köra xp/vista/w7/& linux i flera tappningar samtidigt på samma dator.

Man blir så trött på sådana simpla inlägg Göcke!!!
Du håller ju dig inte till ämnet i MIN tråd...
Primera . jag komenterar din fråga så att ni slipper springa på en mina.
Men hur ni gör i verkligheten, får ni ta ställning till själva.
Tack för alla svar och det blev aldrig aktuellt med den licensen.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem