Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Firefox vx Explorer

Firefox vx Explorer

Jag har ju läst i forumet och på andra platser att Firefox skulle vara så mycket bättre och snabbare än Internet Explorer. Därför tog jag nyss och installerade Firefox på den här datorn och därefter har jag med tidtagarur kollat om sidorna på något vis skulle laddas snabbare med den webläsaren. Så är dock inte fallet utan jag får ganska exakt samma hastighet obereoende av vilken webläsare jag använder. Jag ska väl kolla Firefoxfunktionerna lite mer, men spontant så föredrar jag nog Awant Browser
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Ja stolerksminskning skulle säkert kunna gå på Opera, men nu är ju iof inte storleksfrågan den stora biffen med dagens datorer.

Jag säger inte att jag är nån rackare på att programmera web-browsers (eller nåt annat heller för den delen), men rent logiskt så så bidrar ju "lullull" till slöare prestation. Om vi bara tar ett knasigt exempel så är ju din dator oftast snabbare i reaktionerna när den är precis nyformaterad och den är så skalad på program som möjligt? Eller?

Jag använder inte skalbarheten som något argument för att förneka Operas överlägsenhet i hastighetstest gentemot andra web-läsare, men rent logiskt så blir det iaf så i min hjärna att ju mindre finesser ju snabbare går det (oftast). Opera är snabbare, enligt testen, inget att diskutera, men frågan är om den kunde bli ännu snabbare om den vore beskaffad med mindre mer eller mindre meningsfull funktionalitet?
Tycker också att Firefox och Opera är kanon bra. Har kört Opera i ett par år nu och tycker det är kanon. Har även börjat testa Firefox dom har alla sina fördelar.
Och håller med Tzwintoo om att alla program har sina fördelar.
Men just nu tycker jag att Opera är överlägsen, troligen just på att jag kan den bäst.
Firefox har jag bara kört i 2 månader och kommer troligen att lära mig den och samtidigt gilla dden mera.