Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Skype startar ej automatiskt

Skype startar ej automatiskt

Har kryssat för att Skype ska starta när Windows startar men det sker inte numera. Har Vista Home premium.
Dessutom kan det bli så att jag måste starta om Explorer. Tycker att det är för ofta att Explorer "hänger sig". Har inte hittat nån lösning.
Antal svar på detta inlägg: 8
Om jag loggar ut ur Skype innan jag stänger datorn, så öppnas den inte automatiskt, så jag loggar aldrig ut och då funngerar det.
Jag loggar aldrig ut och den startar ej automatiskt
Birger!

Jag brukar ominstallera IE när det börjar småjäklas.Kör bara det nya på det gamla.

Har du provat annan webbläsare. Är det lika knöligt där. Då..........

http://support.microsoft.com/kb/318378/sv

Hur gick det med din skruvdragare. Fick du fart på den.
Jag var lite snabb med mitt köpråd.

En riktig skruvdragare är ju rätt dyr ser jag nu.
Annons
Vad har IE för roll i detta?
I Skype har jag kryssat för att start ska ske när WINDOWS STARTAR. Har ju inget med vilken Webbläsare jag kör men IE/Microsoft kanske lagt in nåt hinder för att starta Skype auto.

Skruvdragaren - fungerar hyfsat. Hoppas att ytterligare urladdning och sedan laddning ska trimma batteriet. Min AEG kostade 1.395 kr för 3-4 år sedan så det är inget smäck men helt klart har nog batteriet tagit skada av jag inte använt den under vintern. Jag har nog varit för lat helt enkelt och det straffar sig nog på ett eller annat sätt.
Jag har haft problem med skype men efter nerladdning av senaste uppdateringen inget problem. Startar automatskt.
Har uppdaterat - ingen skillnad
Det är inte så enkelt som att du har defender eller något annat program som skyddar uppstarten av datorn? kolla igenom alla program och kolla även om du ser skype i msconfig. (autostartfliken)

Annars så kan man lägga en genväg till skype i autostart-mappen, det gjorde jag en gång då det bråkade med ett program då fick jag ändå det resultat jag ville med det programet, att det skulle starta med datorn
Nu funkar det som jag vll ha det. Men hur det rättats till vet jag inte.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem