Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med pilen

Problem med pilen

Jag har nyligen införskaftat en bärbar data som inte varit inloggad på nätet ännu. Nu när jag startar datan så startar datan normalt men det går inte att röra pilen. Ingrnting händer när man försöker att röra pilen via plattan. Är det någon som vet vad det kan vara för fel och vad man kan göra? Kopplar jag in en vanlig mus fungerar pilen som vanligt.
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

farfar! Tillägg;
Om handböcker finnes:
Mus, styrplatta & tangentbord bör isf. ligga under huvudrubrik "Maskinvara" med fetstil.
Vi antar att"farfar" har en HP-dator och Vista OS. Det är nämnligen lite
olika handhavande med olika datorer och operativsystem.

Då blir det såsom följer:

Inaktivera styrplattan
De flesta modeller av HP:s notebook-datorer har en av/på-knapp i närheten av styrplattan. Om du vid något tillfälle inte vill använda styrplattan trycker du på den här knappen. Kom ihåg att trycka på knappen en gång till när du vill använda plattan igen!
Om datorn inte är utrustad med en av/på-knapp för styrplattan och du vill stänga av styrplattan, öppnar du fönstret Egenskaper för mus och väljer fliken Enhetsinställningar och klickar på knappen Inaktivera . Du kan när som helst aktivera styrplattan härifrån.

Nu får vi se vad som händer.

P.S! Väldigt vad arga ni blev. Jag blev lite rädd. Minst sagt!

Nu har verkligheten kommit ifatt dej leiake, bra
Annons
Instämmer...
Även om jag just kör en HP Laptop med just knappen för styrplatta i blickfånget. känner jag inte igen leiakes beskrivning. men det kan ju skilja på musfabrikat, eller typbeteckning.
boax!

Tack min käre "tumstock".

Jag återkommer med ett nytt inlägg i morgon om det nyss inträffade.
Där kommer jag att förklara för alla som skriver inlägg och vill ha hjälp med
datorer hur viktigt det är att informera om vad dom har för grejer.

Annars är det ju hopplöst att hjälpa till.

Tänk på att Göcke börjar närma sig pensionen.
Okej nu förstår jag hur du tänker
Vad gäller grundinfo när man söker svar på problem.
Där håller jag helt med Dig leiake.
>leiake< Helt rätt att man ska beskriva vad för typ av dator man har osv.
Men som du skrev i första inöägget så blev det ju helt fel , ibland får man tänka på att folk läser precis som det är skrivet och inte tänker på att nån skojar eller är lite lustig , vi som är här ofta vet att det kan bli lite roliga inlägg i trådar och vi kan ta det ibland men som det är nu så verkar faktisk farfar vara borta han skriver inte mer kan hända han kände sig på hoppad och det är fel .

Vore väldigt tråkigt om vi inte får reda på hur det går / gick för farfar med pilen.

>farfar< Jag har råkat ut för samma sak vad jag gjorde va att starta om datorn , har ingen aning om det går att göra så på din dator men det är ju inget som skadar så testa .
Jag är tillbaka
Leiake alla behöver inte köpa stöldgods vissa har fortfarande lön.
Datan är en Acer emachines E 525.
Har provat fn+ f7 men det hjälpte inte däremot ska jag prova dom anra tipsen nu.
i manualen så står det att du skall aktivera/inaktivera via en knapp
se bilden
[www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03858.JPG]



-
och här finns den på din maskin
[www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03859.JPG]

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem