Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Nio års fängelse för spammare

Nio års fängelse för spammare

"Jeremy Jaynes från Raleigh i amerikanska North Carolina är en av världens värsta spammare.
Miljoner e-postanvändare har plågats av hans oönskade e-brev.
På fredagen fick han sitt straff av en domstol i Virginia – nio års fängelse."

Hoppas att fler länder tar i med hårdhansskarna, så att man slipper skiten. :)
Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: «1 2 3 4 5

Fajjer= som man bäddar får man ligga
det gäller alla, även mig
Heder dock åt loan
Tycker att det är bra att det händer nåt med de ansvariga för spammet, men 9 år ? Han kommer väl iofs ut efter halva tiden, två tredjedelar eller nåt (om min tv-serieexamina i amerikansk rättspraxis nu är värd nåt ;)). För övrigt finner jag detta, saxat ur en kommentar i den här tråden, smått komiskt:

'det är förvånandsvärt vad obildade ni är!'

Hahahaha!
Minion IT:

Du fortsätter på samma nivå som du gjorde i tråden "Bensinpriset".
I sagda tråd finner du mina åsikter i ärendet.
Annons
Minion:

Däremot hamnar vi inte alltid mittemot varandra, du skrev en del lysande saker i den numera stängda "Göcke" tråden. Och det är inte alls sällan som jag håller med dig till stora delar.

Los Lovos.

Hade inte läst ditt inlägg som du syftar på, men nu har jag det, och svar finns i sagda tråd.

Du kanske tycker att jag är en extrem människa som bara tänker i rent ekonomiska och väldigt icke humanitära banor, och det må vara hänt, det bjuder jag på. Men faktum är att utan mina åsikter, så fungerar inte samhället, och utan dina åsikter så fungerar inte samhället heller! Den balans som finns på mitten någonstans, det är det som gör att Sverige går framåt, utan att alltför extremt hänge sig åt någon av våra åsikter.

Det är den svåra balansen mellan att ta hänsyn till alla argument, som gör att vårt samhälle fungerar.....

Kul att vi samtycker då och då.... Det tyder ju på att det finns hopp trots allt......

Sida:
« 3 4 5


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem