Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hotmail messenger fungerar ej

Hotmail messenger fungerar ej


Har en Windows XP, 2002, har sedan i går inte kunnat logga in på någon av dessa. Försökt med alla möjliga lösenord och Windows ID, men kommer inte in

Står bara Fel ID och fel lösenord, har begärt nytt lösenord, men kommer inte in på min E-post så att kan kan se om jag fått något

Tänkte avsluta ovanstående, och börja om på nytt

Men jag kan inte avsluta, någon som vet exakt hur man gör

Jättetacksam för svar

Berit
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

menar du att du inte kan logga in på XP , själva datorn ?
och att du sen inte kan logga in på Hotmail.???
Men du kan surfa på internet. Vilken dator använder du då!??

det första en support frågar efter vid problem vid inloggning och lösenord är om caps/lock eller num/lock är aktiverat. det ser man om lysdioder lyser på respektive platts på tangentbordet. och de skall inte vara aktiva.
Allt verkar att fungera utom: Hotmail + messenger

Jag kommer ut på internet, caps lock + num lock är släckta

problemet är att jag inte kan ta bort hotmail + messenger, vet inte hur jag ska göra, har försökt med allt

Berit
Du behöver inte avsluta din e-post om du menade avsluta den.
Har du rensat cachen och tagit bort alla temporära filer i IE?

Du har inte skapat en hemlig fråga till din mail?

kan du logga in via webben?

vilken felkod får du?

Annons
Om du vill avinstallera programmet gör du så här:
Denna text hittade jag på www.pchemma.se/vill slippa messenger

Leta upp filen SYSOC.INF (finns i den dolda mappen C:\\WINDOWS\\INF\\) och öppna den i anteckningar genom att högerklicka på den och välja Redigera. Leta upp raden: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf, hide ,7 och ändra den till: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

Om du sedan startar Kontrollpanelen – Lägg till eller ta bort program – Lägg till/ta bort Windows komponenter så har det tillkommit en möjlighet att avinstallera Windows Messenger.

För att visa dålda filer och mappar ska du öppna mappalternativ/visa och markera rutan visa dålda filer och mappar.Ovanstående hjälpte mig när jag hade samma problem som du.Du kan ju först testa Lägg till/ta bort Windowskomponenter.
Program du vill ta bort ska vara avmarkerade.

Mvh.kalle
Allt är ett enda kaos

Tänkte ta bort (för alltid) Hotmail + messenger och sedan gå in på nytt med ny E-mailadress och nytt lösenord

Men hittar inte ett ställe att "TA BORT" det på

Internet fungerar som vanligt

"Skyltarna" som kommer upp är att e-mejladress eller lösenord inte fungerar

Berit
är det windows live messenger du vill ta bort eller windows messenger? det är två olika program.

har du provat om du kan logga in via webläsaren på hotmail? om du kan det så är det programmet på din dator som inte funkar annars så är det nåt med lösenord eller din email-adress som är fel.
Berit!

Du går till www.hotmail.com I höger hörn frågetecken/hjälp.

Skriv "Avsluta konto " i sökrutan.

Då får du anvisningar.

Men hotmail är inget fel på. Så tänk dig för. Mycket försvinner.

Du har troligen fel på din dator eller webbläsare.
Berit!

Jag ser att du inte kommer in på Hotmail. Då är mitt råd meningslöst.

Be dom skicka lösenord på posten. Så löser det sig.
om det är windows live messenger du använder så är det via kontrollpanelen - lägg till ta bort program, om jag minns rätt så ska väl just windows live messenger ha en reparations funktion (inte helt säker har inte använt det på över ett år)
Berit har du provbat via webbläsaren att logga in på mailen?

ps. kolla i Internet explorer om du har sparat nåt lösenord för hotmail där eller om du använder nån annan webbläsare.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem