Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Skrivare

Skrivare

Skulle jag kunna få lite tips ang. att min laptop inte hittar min trådlösa skrivare. Har stängt av och på flera gånger.

Jag har en Canon MP560, det står när jag kollar på kontrollpanelen att jag skall felsöka, vid ett tillfälle rättade felet till sig men när jag skulle skriva ut så hittade den inte skrivaren.
Jag kan kopiera dokument.
Vad gör man, något tips kanske.
Antal svar på detta inlägg: 7
kerstinelisabet!

Dra ur alla sladdar överallt. Alla sladdar. Inte strykjärnet.

Sedan stoppar du in dom igen. I samma hål.

Det kallas Plug & Play. Allt sköter sig själv. Men det tar en liten stund.
Så forcera inte.

Konstigt men sant.
Ledsen, men det fungerade inte när jag drog ut sladden.

Jag har en Telia Smart och med TeliaGateway, skall jag installera om hela skrivaren kanske. Jag får annars ringa till Canon på måndag.
Det finns ju ett felsökningsprogram, med det är nästan på hebrieska.
kerstinelisabet!

Har du en CD-skiva till skrivaren.

Så kör om den. Det brukar hjälpa.
Annons
Fråga nr 1 - hittar du skrivaren på en annan dator än din laptop?

Det finns ingen printer-share funktion i det elände du har (routern alltså) så du måste ha kontakt till nån annan dator och sen låta den dela ut skrivaren på nätverket.

Jag har en trådlös skrivare som är kopplat in med USB i min stationära dator, i den datorn har jag då delat ut skrivaren i nätverket så att andra datorer kan använda den.

Detta kräver självklart att du är på samma nätverk med alla datorer, är du det?
Edge, jag har bara min laptop och allt har fungerat tills i eftermiddag. Jag körde installationsskivan men inte ens den hittade min skrivare.
Jag får väl köpa en USB-kabel så att jag kan skriva ut via den, få se om jag kan få någon hjälp av Canon på måndag.
Kanske en oerhörd dum fråga men du har inte av misstag stängd av wlan funktionen på skrivaren eller datorn?
Edge, Jag har mig veterligen inte stängt av wlan-funktionen, jag skrev ut ett dokument och sedan stod den på men stängde av min laptop. Några timmar senare så ville en ha hjälp med att skriva ut något från Skatteverket, ett intyg om skattefrihet för ungdomar, då strejkade den.
Dessutom vet jag inte hur man stänger av wlan-funktionen, jag har en lampa som lyser med fast sken som det står WiFi, den brukar nog blinka har jag för mig.
Nu har jag kopplat en usb-sladd och då fungerar skrivaren, bättre det än att jag inte kan skriva ut, men jag måste naturligtvis reda ut detta problem.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem