Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Thunderbird

Thunderbird

Hur skriver man in en signatur på mailprogrammet Mozilla Thunderbird. Jag har försökt lista ut det. På Outlook hade jag en färdig signatur som jag använde till sådana som jag inte kände så väl, såsom företag. Till mina vänner blev det ofta texter såsom Kram Kerstin om det passade sig.
Antal svar på detta inlägg: 6
Kanske så här !!

Skapa ett textdokument med den signatur du vill ha, t ex genom att öppna lämplig texthanterare (Anteckningar eller Notepad) genom att högerklicka på skrivbordet -> välja Nytt -> Textdokument.

Skriv in informationen som du vill ska visas som din signatur och spara filen som exempelvis "signatur.txt".

Öppna Thunderbird och välj menyalternativet Tools -> Account settings. Se till att ditt mailkonto är markerat på vänstra sidan.

Klicka på knappen "Choose", i fönstret som öppnas: bläddra fram signaturfilen i den mapp du sparade den i, markera den och klicka på "Öppna".

Bocka för "Attach this signature".

Klicka på "OK".


eller så här
http://korturl.se/ewtg
Verktyg > Kontoinställningar. Ställ dig sedan på det konto som du vill ha en signatur på. Detta konto väljs på den vänstra sidan. När du väljer det kontot du vill ha signaturen på så kommer en ruta upp som du kan skriva i.
Du kan även välja att bifoga bild eller annan text som bilaga
Göckes information gäller den gamla Thunderbird, i den nya så står ju allt på svenska och där finns det annan information att fylla i.
Annons
då får man väl skriva vilken version man kör.

jag har slutat att gissa. i de lägena är det alltid engelska som gäller
Ja jag håller med dig att man bör uppge vilken version av programvaror man avser när man ställer en fråga. Det lär ju finnas en hel del olika program och även versioner i våra datorer.
finns det en svensk manual för Mozilla Thunderbird 3.x ??
så får ni mycket gärna länka till den.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem