Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Mobilt bredband

Mobilt bredband

Nu har jag testat mobilt bredband hemma och borta ett tag och det fungerar alldeles utmärkt, till och med snabbare än genom telejacket med Telia!?
Jag har Telenor med obegränsad surf...kan rekommenderas!
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

langthom !

Det är ingen reklam du kör med. Det är bra information.

Men mig lurar du inte. Jag håller mig till Telia.
mobilt bredband finns det väl inget hemma eller borta för.
snacka om vilseledd

snackar ni lika om mobiltelefoner
jag snackade hemmamobil i går och förrgår körde jag bortamobil.

jämför du fast/mobil uppkoppling, måste ni även ta med bandbredden ni abbonerar på, annars är det ju ingen vitts att jämföra.
Göcke!

Vår medlem är 65 år.

Han är troligen imponerad av detta med mobiler och hela "köret".

Det är jag oxå om jag skall var ärlig.

Bara att skriva detta inlägg är för mig "fantastico"= ofattbart.
Annons
Det var ju inte precis några rara svar jag fick, men vem bryr sig när folk inte förstår vad jag menade! Jag har mobilt bredband till min fasta dator hemma och tar med mig "pluggen" när jag t.ex. åker ut på landet! Gick det in nu? Jag försöker inte heller att göra reklam för Telenor, bara konstaterar jag att deras mobila bredband fungerar alldeles utmärkt åt mig!
Att vara 65 år innebär en viss livserfarenhet men jag kan inte undkomma den fantastiska utvecklingen i samhället och inom tekniken.

Nu skiter jag i detta forum och hoppas att åtminstone några av er får lite erfarenheter under resans gång...bättre att veta lite om mycket än mycket om lite!
langthom !

Du har missuppfattat det hela.

Jag får be om ursäkt för "Göckes" påhopp. (Äntligen)

Hälsa "bambi" om du ser henne.
Det var fan vad vissa är snarstuckna, är det värmen eller?

Vill också passa på att be om ursäkt för detta inlägg, tanken var inte att såra någon.
langthom , nu förstår jag vad du menar.

det var inte min tanke att göra dig ledsen.
jag kör själv med mobilt bredband sen två år, så jag ser själv att det funkar.
men jag har aldrig tänk i de termerna du skrev, hemma och borta.
så jag såg det som ett säljargument.

Ha fortsatt nöje med ditt mobila bredband.
Net1 eller fd icenet funkar var du är , rekommenderas varmt från mig
Hej, jag hade mobilt bredband hos Tele2. Det fungerade bar men det funkade inte när jag jobbade hemma. Dom hade lagt in att det automatiskt skulle bryta varje 4:e timme. Efter en hel del diskussion med doem så gick dom med på att bryta kontraktet och jag gick fick Tele2 ADSL istället. Nu säger dom att dom att har tagit bort den automatiska brytningen. Jag skall säkert återvända till mobilt när ADSL mobigannet har gått ut. Får se vilket bolag det blir. Är det någon som vet hur det fungerar om man har fler datorer än en?
Net1 är skit med sitt pris, dåliga bandbredd och begränsning av nedladdade data. Aldrig att jag skulle betala dom pengarna för en så usel fart. Däremot har dom en bra täckning, man får alltså kolla vad man får för pengarna!! Men det är bara vad jag tycker. Var och en gör som han tycker är lämpligt.
PS. Ingen reklam, men Telenors mobila bredband funkar perfekt här. Plus att de inte har någon begränsning i dataflöde under en månad. Det är värt mycket för någon som surfar eller laddar ned mycket på en månad.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem