Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Väcka datorn från viloläge

Väcka datorn från viloläge

Hejsan.

Jag vill att min datormus ska kunna väcka datorn efter att ha haft den i vilo/vänteläge men kan för mitt liv inte hitta inställningen nånstans.

Kör Windows XP Professionale och har en Logitech MX 1100 mus installerad tillsammmans med Setpoints senaste version.

Har sökt med ljus och lykta både på Google och Bing men inte blivit klokare för det så jag ställer min tilltro till er här på IS för jag vet att det finns ett genuint intresse och kunnande om datorer.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag kör Vista home Premium HP-Laptop.

För att gå från "Vila" Till aktiv med endast musen.
När jag öppnat upp locket/skärmen. Har jag Administratörens ikon mitt på skrivbordet. Bara klicka med musen på nämnda ikon. Eller Spacen.

Från "Viloläge". Där har du ju ingen referenspunkt/uppväckt skärm"". Så där undrar även jag om det går med musen. Annars är där endast Spacen vad jag tror.
Men jag kan ju ha fel.
Hej Ozzy!

Jag har tagit bort lösenordet för mitt konto eftersom jag är ensam användare på denna datorn så efter viloläge så startar datorn direkt till mitt skrivbord.

När jag körde Win7 och Vista så gick det att sätta musen till att väcka datorn.
Detta kanske inte går i XP.

Vi avaktar om det kommer fler svar.

Tack för ditt snabba svar.
Såvitt jag minns av XP så ska det funka där att väcka datorn med musen
Annons
I enhetshanteraren kan man om man går in på "musen" i sista fliken välja om den ska kunna väcka datorn ur viloläge.
Kör själv Vista men tror det är samma på XP... inga garantier dock
Wacko

Hittar inget om detta i enhetshanteraren tyvärr. Har kollat dom vanliga inställningarna med i musinställningar samt i Setpoint.

Ska man behöva "bråka" med bios eller detta kanske är olösligt?

Jag sitter med en netbook och xp. När datorn gått i viloläge så skakar jag bara lite på musen och datorn "vaknar igen". Har aldrig gjort några speciella inställningar för detta.
JonahHex!

Du skall in i "energialternativ ".

Där får du joxa själv. Ställ allt på "Aldrig" så blir det inte fel i alla fall.

Kontr.panel/ Prestanda /Energi.

Sedan har du ju mitt patent.
Då blir det riktigt,precis som "Sofus" säger.
"Musen" väcker väl det mesta
Ingegärd!

Så rolig får man inte vara i Juli månad. Du får därför bara 9 poäng.

www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03889.jpg
Haha!!! I alla fall inte JonaHex´s dator!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem