Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 7

Windows 7

Hej!

Har nyligen köpt en ny stationär dator med windows 7 home premium installerat i.
Det har inte varit några större bekymmer med datorn mer än att när grabben spelar counter strike. Varenda gång efter han har spelat så går det inte att öppna vissa program. Jag klickar på dom men dom kommer aldrig upp på skärmen...det ser ut som dom försvinner ut ur skärmen. Det är bland annat messenger, spotify och skype som inte går att öppna ordentligt. Programmen ligger nere på aktivitetslisten men det går inte att se dom på skärmen.

Nån som har en idé på lösning eller vad jag ska göra när det blir så här?
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Skillnaden mellan 32 och 64 bitar, är ungefär som en motorväg med ett antal filer.

På 32 bitarsvägen finns 16 filer åt vardera hållet där olika filer skyfflas fram och tillbaka i datonr och självklart så är 64 bitarsversionen samma väg, men med 32 filer åt vardera hållet.
Då kanske du förstår att det går mycket fortare att hantera trafiken på 64 bitarsvägen.
Problemet är bara att dataprogrammen måste vara anpassade till 64 bitar annars har man ingen nytta av detta och det är där det släpar efter fortfarande och orsakar lite problem, men inom några år så är det mesta anpassat till 64 bitar.

Jag minns när första windows 95 kom som då var 32 bitar, vilken enorm skillnad det var från gamla 3.11
Tack för svaret PerAsk!

Jag tror att jag fick lite hum om det hela, när du nämner 3.11 så får man ju en nostalgitripp! Vilken utveckling! Min första dator -92 var det dos-versionen i!
Seniorita , kör du w7/64bitar OS , kan du även välja att köra IE8 i 32bitarsläge , och där köra flasch
ett tipps till er alla som köper nytt och det sen inte funkar mot banken osv

undrar hur det går för Madwig
Annons
Ja, jag undrar också det?

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem