Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

SmartWebPrinting

SmartWebPrinting

Undrar om nån vet vad detta är: så fort jag går in på nätet vad jag än gör kommer en ruta upp där det står SmartWebPrinting det är IRRITERANDE får inte bort den SNART SLÄNGER JAG UT DATORDJ***LN GENOM FÖNSTRET UTAN ATT ÖPPNA
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Du har sannolikt något program installerat som har till ändamål att kunna skriva ut webbsidor.
Det följer ibland med när man installerar någon skrivare eller så.
Bl.a. har HP detta i sin reportoar.
Börja med att kolla bland installerade program i kontrollpanelen och se om du det finns möjlighet att avinstallera detta.
Det svaret jag hittade lite snabbt på Google är att det är en process som hör ihop med HP Smart Web Printing by Hewlett-Packard Co.

Denna process startar varenda gång du startar webbläsaren och din brandvägg stoppar inte den tyvärr.

ska googla vidare så får vi se om vi inte kan stoppa den.
Använder du Firefox?
Annons
Nej använder IE
Tack JonahHex har försökt avinstallera HP Smart Web Printing enda jag fick bort var HP UPDATE den andra får jag inte väck
Nu när du fick bort HP UPDATE, funkar webbläsaren som den ska? Det kan ligga kvar rester så starta om datorn och kolla sen nedanstående om du nu vill.

Ligger det som du inte får bort kvar i "lägg till ta bort program"? Sen undrar jag om SmartWebPrinting finns i programmappen. Kolla isåfall om det står nåt om "uninstall". Om det gör det så dubbelklicka på denna.
HP Smart Web Printing.

Anpassar webbsidor automatiskt efter den utskrivna sidan. Inget mer förlorat innehåll eller bortkastade sidor.

Ibland så installeras programmen utan att man kan påverka dom eller så följer dom med datorn när man köper en ny dator, s.k "bloatware.

Dessa är till 95% bara testversioner som man kan ha ett x antel dagar sen får man köpa programet. Det är ett jäkla sätt att slänga på oskyldiga kunder program som man inte vill ha.

Ni kan läsa om bloatware på nedanstående länk

http://x.klibbnisse.net/a/?X=330
Testa att köra CCleaner och en registerstädning
kan det löna sig att instalera en nyare version
[http://tinyurl.se/tf1q7n] ..
Registerstädning innan omstart efter man har avinstallerat ett program kan bli fel.
I detta fallet så tillhör ju båda programmen HP så det bästa är nog en fullständig avinstallation av båda programmen innan städning.

En överinstallation som Göcke föreslår kan i den bästa av världar funka. Det är värt att prova, kan knappt bli värre än det verkar vara nu för Ingegärd.

Vi får hoppas att hon löst sina problem. det är inte lätt att supporta när det går över 5 timmar emellan inläggen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem