Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Utan microsoft

Utan microsoft

finns det något bra fungerande system där man slipper microsoft och alla jävla virus och andra problem??
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Ok kentr10 , då är jag med ,
kentr10!

Det finns inte så mycket att välja på men det finns alternativ om man tycker MS är skit.
Dock är det oftast inte MS som krånglar utan alla andra saker man hänger på i form av program/virus mm och det kan man inte beskylla MS för.

Om vi ska ta jämförelsen med bilar igen så tror jag mig veta att ingen bilägare eller åtminstone väldigt få börjar skruva på sina nyinköpta bilar det första dom gör. Detta är dock ett vanligt fenomen inom datorvärlden trots att kunskapen många gånger är begränsad.
Detta i kombination med illvilliga människor (virusmakare) som har sitt kall att förstöra vardagen för sina medmänniskor gör att MS många gånger får oförtjänt mycket skit.

Jag bör väl tillägga att jag inte är någon MS fanatiker så detta inte blir en kasta skit på varandra tråd. Jag har och har haft datorer med fler OS än MS varianterna och det finns för och nackdelar med alla.

Wacko!det är inte ms som skapar virus men dom får skulden så dom borde göra mer för att få bort all virus men det är väl omöjligt!
Annons
Tyvärr så har du nog rätt. Detta är och förblir en del av livet online oavsett vi vill eller ej.
Man får väl glädjas åt alla dessa dagar som det fungerar istället för att bli besviken de få det inte fungerar.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem