Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Program som har slutat att fungera

Program som har slutat att fungera

Jag har sedan igår fått ett problem jag inte rår på.
Har installerat en skanner, Canon Canoscan Lido 100 och programvaran till den. Har skannat o det har fungerat. Igår kunde jag plötsligt inte skannat. Har tagit bort programvaran för där fanns ett Photo program som inte var kompatibelt med W7.
Jag kan inte komma in i Windows Live Messenger, ej heller öppna Windows Live Mail.

Varje gång jag öppnar IE så får jag följande meddelande:
”Ett program på din dator har förstört standarinställningen för sökleverantören för Internet Explorer
Internet Explorer har återställt denna inställning till din standardleverantör, Bing (www.bing.com).
Internet Explorer kommer nu att öppna sökinställningen där du kan ändra denna inställning eller installera flera sökleverantörer”.

Kollar jag i loggboken finns där en massa fel men där går jag bet. Finns det någon på forumet som har kunskap om det här.
Vet inte om det var programvaran som orsakat detta eller så har jag väl varit för ivrig o klickat runt för mycket.

Här är ytterligare ett felmeddelande i loggen som jag har hittat:
Windows har upptäckt att din registerfil fortfarande används av andra program eller servrar. Filen tas nu bort ur minnet. Programmen eller tjänsterna som använder registerfilen kanske inte fungerar korrekt efter detta.

INFORMATION -
1 user registry handles leaked from \Registry\User\S-1-5-21-3974682517-2638806444-1258313706-1000:
Process 1900 (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\com hem security\Common\FSHDLL32.EXE) has opened key \REGISTRY\USER\S-1-5-21-3974682517-2638806444-1258313706-1000
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

provat systemåterställning eller att ominstallera antiviruset ?
Har gjort en systemåterställning, hjälpte inte.
enligt vad jag kan se har du f-secure på din dator och då verkar det som att det är f-secures program som bråkar. Jag skulle ominstallera det.
Annons
Tack för svar. Hårddisken har pajat. Andra gången sedan inköpet 29 juni. Den datorn har varit mer på service än på mitt skrivbord. Antagligen ett måndagsexemplar.
sofus

Skittråkigt för dej!!!! Vad var det för märke??
Asus EEE Top ET2002T, 500 GB HD, 4GB RAM. Fick den som en ersättningsdator i somras eftersom min då HP Papilion Slimline också var på service lite för ofta.
Har verkligen haft otur med mina datorer. Men men, det blir nog bra i slutändan.
hårddisken pajat? går den inte starta alls nu
Näe, totally dead! Har prata med supporten på Asus. Försökte boota den från skivan men det gick inte. Så nu får den återigen ut på en resa, ända till Uppsala från Göteborg. Den datorn är mer berest än vad jag är!
men är det rätt inställt i bios för att boota från skivan?

vad menar du med att den är totally dead? är det att windows inte startar så kan det vara filsystemet på hård disken som är skadat. Och om den dessutom inte är inställd på att boota från skivan så är inte det konstigt att inget händer.

är bildskärmen svart vid boot nu ?
Där går mina kunskaper bet. Gjorde detta per telefon med supporten o han sa att det är fel på hårddisken. Innan vi försökte boota den så fungerade den något så när men efteråt så blev skärmen svart med ett felmeddelande. Det var flera saker på datorn som inte fungerade och loggboken var full av felmeddelande. Den skall iväg nu men jag hoppas på en ny dator för den har krånglat sen jag fick den.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem