Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Mac program

Mac program

Behöver programförslag av Mac experterna.

Musikredigering dvs normalisering, editering, och ett lab program.

Jag har allt jag behöver för Windows så de tipsen undanbedes.

Testar Mac och vill inte ha IQ befriade svar som " Kolla vad Mac har att erbjuda".
Musiker- musik entusiaster borde finnas bland Er som kan dela med sig.
Antal svar på detta inlägg: 8
GarageBand.
Apple’s Logic Express 7
Steinberg’s Cubase 4
[http://www.steinberg.net/] ..

plus ett litet axplock
[http://www.pure-mac.com/audio.html]
Länken var bra med nytt och blandat, dem hade jag knappast hittat med mitt tålamod. Clean, GoldWave, Golden Records, Sound Forge, Acid Pro och Digital Music Mentor är programmen jag använder mest. Låter mycket men det är mest gammal skåpmat.

Bygger för tillfället en enkel dator utan super prestanda, för musik behövs en långtradare. I denna tänkte jag klämma in Mac, nytänkande är aldrig fel. Resultatet kan däremot bli annat än förväntat.

Jag är långt ifrån otacksam. Nog hade jag förväntat mig lite mer respons av Mac älskarna, de kan väl inte vara tondöva allihop. Annat än surfande med I.E och F.F.
Får röja vidare i MacWorld för mer info ang installation.
karlmann , att ställa en fråga som du gjorde är ju inte fel,
men jag saknade lite av ideetorka i din fråga. är du ute efter gratisprogram?

eller vill du slänga ut en bunt pengar som man offta gör när man kör mac,
det är nämligen så att 85% rasar ned i Aples ficka i ren vinst.
det är vad du får betala för att få det buggfritt och smärtfritt.

Men vill du köra billigt, så kan du snegla i linuxvärden,
eftersom flera program där går att köra på macos också, med lite trixande.

eller bygger du dig en dator på standard pc prylar och skall köra macos på den
så skulle jag istället ha valt en linux platform som redan vänder sig till ljudskapare. tex 64studio
[http://www.linuxlinks.com/article/20070422065008645/64_Studio.html] ..
Annons
Bra poäng där!

Tar åt mig utan en sur min. Pengar är bara intressanta när man inga har, sa min mor.

Jag körde Linux i början-mitten av 90 talet men tröttnade, bristen på program.
Kör nu in Linux istället och glömmer Mac för denna gång. Har Ubuntus senaste. Nästa projekt blir däremot Mac för surfande. Måste testas.
Burken jag byggt är recycled shejt, 2,88 Ghz 2 kärnors Intel, 4Gb DDRAM. liten Boot HD 40GB och en lite större slav 160GB. Allt lagrat bränns ändå på DvD så en större HD behövs inte.
karlmann , Ubuntu har en version enbart för ljudfreiks , titta på den . burken din borde räcka långt i linuxvärden, lycka till
Pro Tools ?
De flesta profsmusiker anvander GarageBand Som medfoljer Mac. Logic ar oxo utmarkt. Nar jag skall arragera anvander jag Sibelius.
Skrivet pa iPad Med US (eng) OS Svenska ej ute annu
Sitter nere i Opatija
Sibelius verkar vara ett avancerat bra program.
Ska testa den och se vad den erbjuder. Antagligen mer avancerad än det som täcker mitt behov.

IPad kan vara bra för mobila människor, för dem som är permanenta är det billigare att ha en gammal trög burk.

Om måndag är det dags att sparka igång nästa moderkort och se vad jag kan kasta ut genom dörren.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem