Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Papperskorgen försvann

Papperskorgen försvann

Jag hittade några mappar och filer som blivit kvar efter en gammal
avinstallation.
Bla en fil av typ: http%3A%F%2Fredir.opera.com%2Ffavic...

När jag skickade filen till papperskorgen så försvann även
papperskorgen. Iconen försvann men namnet papperskorg
är kvar.
Vad kan ha hänt?






Antal svar på detta inlägg: 6
Nilho , vad har du för OS
Spännande, jag noterade att min papperskorg var borta häromdagen, eller rättare sagt ikonen var borta men namnet var kvar.
Fungerade ändå.
(Win7 64b)
Göcke;
Op.; Win. vista.

Felet var precis som Egil beskriver det.
Efter ett par omstarter så är nu papperskorgen tillbaka.

För en tid sedan svarade inte systemet.
Jag startade då i felsäkert läge.
Kanske finns här ett samband?
Men tillsvidare är saken avklarad.
Annons
Om jag får komma med ett tips på detta.. Skulle papperskorg ikonen försvinna så: Högerklicka på skrivbordet, gå längst ner i den menyn och välj "Anpassa" sen till vänster så finns "Byt ikoner på skrivbordet".

Där bockar du i eller bort det du vill ha på skrivbordet, i bockningen för papperskorgen är borta bara att bocka i igen så är den tillbaka på plats. Jag har själv råkat ut för det ett antal gånger och anledningen är oftast att man i all hast klickar på "Ta bort" istället för "Töm papperskorgen"..
Mycket intressant. Samma fenomen även på min Laptop HP Vista Home Pre. Bara texten kvar på papperskorgen.
Men följde naturligtvis instruktionen så nu sitter den där igen.
Men varför?!
Drabbar det samma OS eller märke. Eller är Microsoft där med sina dolda uppdateringar. - någon uppdatering har inte skett sedan den 16,de. annars brukar ju Defender uppdateras i tid och otid.
det jag vet är att högerklickar man på papperskorgen så väljer 50% ta bort , då åker paperskorgen bort från skrivbordet. alltså ett vanligt fel som användaren skapar själv.

men gör ni som nämnts så finns den ju kvara att bocka för igen så att den syns
och detta kom när vi fick Vista

det anndra som kan hända är att grafiken inte uppdateras riktigt, så bara halva iconer syns , upddatering av skrivbordet fungerar inte utan , man får logga ur och logga in igen så läses den inloggade profilen in igen. och förmodligen en reparerad cash fixar detta , detta har jag endast sett på de maskine som har sidpanelen igång, men kan allså drabba alla iconer på skrivbordet

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem