Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Bränna av program

Bränna av program

Godmorgon, jag vet att denna fråga är känslig, men jag ställer den ändå.

Har börjat en kurs för pensionärer i släktforskning och för att det inte skall bli för dyrt så har jag fått i uppdrag av ledaren att försöka kopiera ett par program som finns på en cd.
Jag har laddat ner dem i min dator och skall under dagen köpa några tomma dvd/cd. Jag har program i min dator som jag kan använda när jag vill bränna t ex en film eller musik, hur gör jag med dessa program, skall jag lägga in dem som dokument. Lite tips vore bra. Tack
Antal svar på detta inlägg: 5
kopiera till dataskiva, kan det vara svårare?

sen nämner du inte vilka program det är , så där kan det finnas hakar.
det tredje är att gör man det med upphovrättsligt material så binder man ju ris för egen rygg.
gäller det släktforskningsprogram, så gör du ju det dyrt för framtiden för alla andra. om ni sprider nycklar utanför gruppen. som inte bidrar med inkomster
till de som förser oss med material.
Man bränner dem som en helt vanlig DATA-CD/DVD, du ändrar inget på dem utan bara väljer som Data i brännar programmet

Det kan stå lite olika bla.a CD-ROM (ISO) eller "Bränn Data CD" beroendes på vilket Brännarprogram du har

/Deda

Göcke var snabbare än mig igen
Göcke, detta program var en redan bränd kopia, det var inget original. Jag förstår ditt resonemang.

Jag hoppar nog av detta projekt skulle jag tro.
Annons
Smart , programet om den är kopia eller ej , spelar ju ingen roll

men är det ett släktforkningsprogram, så går det ju att ladda hem dem med ett musklick, och då är det det färskaste ni får. de går ju även att köra i demoläge.

har ni många datorer uppe i en trött nätverk , kan det vara fördel att ladda hem det en gång och sen instalera det från typ cd skiva , om det var detta du var ute för att göra.
men jag föredrar att att man använder egna usb minnen, då kan de ju spara sina resultat dirrekt på minnet och ta med hem
Smart!

"Bränna av program".

Så heter det inte. Men vi vet vad du menar.

Släktforskning slutade jag med när jag förstod att det fanns mordbrännare
och annat konstigt i mina gener.

Dessutom är dessa program om släktforskning på gränsen till obegripliga.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem