Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Bredbandsbolagets webbmail

Bredbandsbolagets webbmail

Kan någon förklara detta för mig!!!

Jag har stadsnät i min dator genom Bahnhof och min kompis har Bredbandsbolaget och när han ska kolla sin e-post i min dator genom Mozilla så när han loggar in på BBB´s webbmail så låser min dator sig och det går inte att göra något alls. Startar vi sedan IE8 så är det inga problem att logga in för honom och kolla sin -e-post, VARFÖR blir det så?
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

kontrolera även FFs säkerhets inställningar om ni inte kan logga in
under kryptering och spärrat osv under inställningar/avancerat
är det endast inloggningen som strular så ligger det där troligen
Men vad är det som är fel i bockat i så fall?
Nu måste bara någon förklara för mig på ren svenska hur detta kan gå till som det gör!!!

Jag har avinstallerat Mozilla Firefox och rensat allt i datorn som har att göra med programmet och sen installerat om Mozilla Firefox och inte installerat något mer i webbläsaren. Vi testar då att logga in på bredbandsbolagets webbmail och ändå låser hela datorn sig. Ingenting går att göra mer än att trycka på power knappen, det går inte att trycka ctrl, Alt och delete eller något annat heller för allt låser sig. T om mitt stadsnät låser sig också.

Nu måste jag bara få veta verför detta händer???
Annons
Challe , synd på så mycket arbete

du kan ju pröva att rensa dnscashen genom att skriva detta
i kommandotolken som administratör

ipconfig /flushdns

annars så står mitt bud kvar på brandvägg och viruskydd
Jag har Microsoft Security Essentails och Windows inbyggda brandvägg, vad skall jag då ändra i branväggen/virusskyddet?
Jag kan inte förstå att det bara är just Bredbandsbolagets sida som gör att min dator bara lägger av och inte svarar på något alls. Alla andra sidor på nätet fungerar men inte den och varför inte? Det kan ju inte vara något fel i brandväggen eller i mitt virusprogram för då skulle ju inte någon sida alls på nätet fungera!!!
Challe , för att inte verka tjatig , men du har en dator som du säger fungerar

vad var det som skiljde dem åt ??
du fick ett antal saker som kanske borde vara installerade på maskinen
använder ni box funktionen , så tar den hjälp av flash osv

men eftersom du har en maskin som snurrat . försök att finna det som saknas på den maskinen som inte fungerar, men sluta att avinstalera och installera om
för med stor sannolikhet är det bara en bock eller ett pluggin du behöver.

och ge feedback på allt du gör, vi kan inte gissa
men du har en maskin som fungerar att gämföra med.
det är inte alla förundrat ha.

flushade du dnscashen???
Jag har precis samma version av FF installerad på min laptop och precis samma tillägg. Jag har också gått igenom alla inställningar i FF på båda datorerna och de är precis samma.

I min laptop har jag Vista och i den stationära som inte fungerar att logga in på BBB har jag win 7 Pro.

Vi går till www.bredbandsbolaget.se och försöker att logga in där och då stannar alltihopa.

Vad det gäller dnacashen så vet jag inte riktigt hur det funkar men jag gjorde ett försök i kommandotolken i alla fall, jag skrev ipconfog /fluschdns och tryckte på enter och därefter så stängde jag kommandotolken.
Jag lägger ner denna tråden och stänger den för jag skiter i det hela nu för det fungerar inte.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem