Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Reklamutskick från min mailadress

Reklamutskick från min mailadress

Någon använder min hotmail.com adress och skickar mail med reklambilaga till alla mina kontakter. Hur skall jag göra för att få slut på detta?
Antal svar på detta inlägg: 5
Börja med att byta lösenord?
Det är inte säkert att det hjälper med att byta lösenord.. Nuvarande system för e-post bygger på gammal uråldrad teknik från början av 80-talet, och uppfyller inte dagens krav på säkerhet på samma sätt..

Använder du T.ex Outlook eller någon annan mailklient så kan du välja vilket namn och e-post som ska synas som avsändare..

Det enda någorlunda korrekta man kan gå efter för att se vartifrån ett mail kommer, är att kolla vilken IP-adress ett mail är skickat ifrån..
Stäng ner dina adress och skapa en ny.
Annons
Wacko. Inte alltid så enkelt att byta adress då man ofta har många kontakter som har just den adressen, t ex familj, vänner, myndigheter och företag.
Har själv gjort detta och det är väldigt omständigt. Men det är klart, måste man så måste man........
Jag tycker det är ganska enkelt om det inte räcker med byte av lösenord.

Skapa en ny adress och skicka ut den till alla i adressboken med ett meddelande att du bytat mailadress.
Denna manöver tar inte mer än 5 min.

Lite besvärligare är det med alla forum osv, där man loggar in med en mailadress. Då måste man registrera om sig och det är "pain in the ass" det kan jag hålla med om.

Men jämfört med att bli associerad med SPAM mail känns det som en enkel manöver.

Jag tycker att du samtidigt borde kolla upp din dator så du inte är smittad av en mask eller något. Är du det så spelar det ingen roll att du byter lösenord för då kommer skiten tillbaks...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem