Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Efter windows update

Efter windows update

Hej,tog ner uppdateringar från windows update igår,efter val att starta om datorn så är skärmen svart,verkar ha tappat sina drivrutiner,problemet är ju att jag ej kan starta upp datorn nu o o ångra uppdateringarna, för datorn får ej kontakt med skärmen..så min fråga är. Hur gör jag nu.? är grabbens dator så han e ju laaagomt gla ida..)) MVH Lazze ps.. xp home edition, amd, acer.
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

jag fick samma sak...
först drog den igen cirka 10000 filer... Sedan var skärmen alldeles svart.
Men efter cirka 10 min hade den startat som den skulle.
/Zap
går ju ej att starta recovery skivan heller..för skärmen är ju svart..äre bara in till datadoktorn då eller?isf vad har dom för lösning månne? sicket elände..
????
en svart skärm .

är du säker på att du inte kan testa att gå in i bios innan!!!!

Annons
jepp kolsvart vart det efter omstarten.har testat recoveryskivan,testat tabba på space,testat f8 testat f10.. ser ju inget så det är svårt då.
Har någon ett tips för o ta sig in i bios?hur tänkte du göcke att jag skulle göra för att ta mig in i bios?
verkar bli att ladda ner bios på en sticka o plugga in osv..inte det lördags nöjjet man tänkt sig riktigt..nåja..MVH
knappast bios som spökar där, troligen nåt som har nåt med windows uppstart att göra.

men för säkerhets skull

1. ser du nåt på bildskärmen då du startar datorn? om du ser nåt text eller logotyp så är det inte bioset.

2 provat byta bildskärm? om du ändå inte får någon bild eller text så är det skärmen.

3 om du vill veta hur du kommer in i bioset så måste du tala om vilkeb märke du har på datorn för att det kan variera vilken knapp man ska trycka på.

4 För att starta recovery måste du tala om vilken dator det är för att det varierar från olika märken vilken knapp du ska trycka på.
har provat skärmen i denna dator,funkar klockrent,det är en acer aspire, jag ser inget helt svart,inget flimmer eller nått.
har du testat en annan skärm på den datorn ?

och min fråga om du ser nåt efter du tryckt på knappen för att starta datorn?

bioset är sällan problemet.

chansen är större att det är nåt med hårddisken som har hänt
ska testa min skärm på den datorn,ser inget det är becksvart,sen kommer en skärm som säger no signal eller så..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem