Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Omdirigering av Websida

Omdirigering av Websida

Jag har fått ett problem med min dator, ev nåt form av virus som jag tusan inte kan hitta på. Efter att ha googlat och därefter tryckt fram ett av sökresultaten omdirigeras jag till en websida varpå en varningsruta kommer upp: "Windows security has found critical process activity on your computor and will perform fast scan of system files" Trycker jag ok där visas denna sida: http://lihugak.co.cc/?id=06abQDQz - där jag blir rekomenderad att ladda ner ett antivirusprogram. Fick för mig att detta är nåt lurt.

Detta händer enbart då jag trycker på ett sökresultat från google. Har scannat igenom datorn med mitt antivirusprogram (Panda) och den hittar inget.

Någon kunnig som har nån idé? Mycket tacksam i så fall. Mvh
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Ja nog har du tryckt på fel knappar

om skiten är instalerat på din dator eller bara ligger och lurpassar på en sida
går ju inte att se , av det du skrivit. men du borde testa att scana datorn med något annat program om inte panda hittar det

och töm hela internethistoriken
Alltså, jag kan kopiera länken från sökresultatet och klistra in i http-fältet och på så sätt få fram rätt adress. Jag har tömt internethistoriken i verktygsfältet. Jag har scannat med SuperAntiSpyware. CCleaner, kan det vara nåt?
Jag råkade ut för samma på en maskin och jag körde Malewarebytes Antibytes och jag tror jag fick bort detta.
Annons
Ok, Per. Tack för tipset, jag provar!
På min jobbdator så kör jag Symantecs antivirus och när jag klickade på din länk så stoppade antivirusprogrammet sidan från att ladda något.
PerAsk!

Spedball har många otrevliga program. Minst 5.

En trojan som heter Rogue: Win32/FakePav är inte så mysig.

Mitt nya antivirus från Microsoft jobbar strålande bra. Rekommenderas
varmt
speedball!

Du laddar tydligen hem ett "falskt antivirusprogram" om du följer rådet på
din mystiska länk. Bra gjort att du var vaken för detta.

Programmet efterliknar Microsoft Security Essentials. Det hittades 20 Okt
i år. Skurkarna är snabba som vesslor. Minst sagt.
ja Leiake, tur du vet allt om min dator. Kan du bidra med nån hjälp däremot är jag mycket tacksam
speedball!

Du kan nog mer än mig om datorvärlden.
Men det är bra av dig att varna våra medlemmar.

Det här nya falska antivirusprogrammet som liknar Microsoft:s är nog lätt
att luras av. Man blir 300:- fattigare till ingen nytta. Tror jag!
Ja, Leiake, det verkar vara nåt sådant du beskriver. Tyvärr får jag leva med det problemet eftersom inga antivirusprogram hittar något. Tack alla för att ni försökte i alla fall.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem