Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Nytt kontra gammalt

Nytt kontra gammalt

Alla yvas över nyheterna i Win7 och ratar 98se, Xp osv. Blev det så mycket bättre?

Min 25 år gamla Hiraga 2x8 W klass AA förstärkare låter fortfarande lika bra som min son´s årsgamla 200W Yamaha för 18.000:-. Inte samma ljudstyrka men lika bra ljud.
Ericson´s hajfena till mobil är lika bra som sonen´s IPhone. Visserligen som telefon i Sverige, allt annat vore att idiot förklara sig själv. Frugan har IPad som jag inte riktigt blir kompis med.
På datorsidan är det lika. mitt hembygge från 1992 med 98se. Den redigerar musiken med Clean 1,0 lika bra som min två år gamla burk med Clean 5,0. Det går lika bra med samma resultat.

Frågan är om allt blev mycket bättre med åren? Nätet är utan tvekan snabbare och virusen är otroligt mycket bätttre än de jag harvade med. Det händer mycket på virusfronten.

Testade det I.S bejublade uppdateringsprogrammet XX. När jag startade och uppdaterade datorn 12e gången small det till. 52 st virus samt ett antal spyprogram packades upp. Norsk reset osv var enda chansen att stoppa skiten. Dessa tidsinställda virus bomber är omöjliga att stoppa i dag liksom de var förr.
Vad jag har för brandvägg_antivirus_O.P.S_browser samt uppdaterings frekvens på dessa? Den biten kan Ni som mer eller mindre idiotförklarade mitt inlägg fundera över ett tag.
Hur vet jag då att det var XX programmet? Tog bort skiten och 18 starter senare är det fortfarande lugnt. Inga virus etc.

Slutligen: Jag är inte ute och cyklar bak o fram. Dessutom är jag otroligt nog fullt nykter.
Antal svar på detta inlägg: 0

inga svar än...



Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem