Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Internet Explorer 9 Beta

Internet Explorer 9 Beta

Jag har en fundering som jag hoppas att någon ska kunna hjälpa mig med, jag laddade ner Betan och skulle installera den men då den ska vara klar får jag upp en ruta om att jag ska hämta någon uppdatering för att den ska fungera.

Jag har Win Vista Home Basic med SP1 och 2, är det fler som har problem med att hämta hem den? Eller har du haft problem och hittat en lösning?

Tacksam för svar...

Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

en motfråga dirrekt
har du instalerat den från microsofts sida för IE9
och har du det varför instalerade du inte den uppgradering som rekomenderades isåfall.
Det är många som har detta problem med Vista och SP2. Fast SP2 är installerat så vill den ladda ner något och det hakar upp sig.
Jag har läst minst 15 forumtrådar om samma ärende då jag själv hade samma problem när jag körde Vista men ingen har fått ett svar som funkat. Det har också provats att ladda ner IE9 från ett antal olika ställe men med samma resultat.

Jag kör nu själv med betan (kör W7 nu) och jag tycker att IE9 beta är ganska lik Chrome och den är snabb som attan men funkar inte överallt, tex på datorbanken vilket gör att man måste ha två webläsare.
men va ??
vad vill den ladda ned som inte fungerar.
Annons
Jag kommer inte ihåg vad det stod på meddelandet som dök upp men någon form av uppdatering behövdes och där stannade processen varje gång. Det hände ingenting hur länge du än väntade på att den skulle ladda ner och installera.

Jag hade kört alla Windows Update som fanns tillgängliga och har alltid gjort så jag vet att det inte saknades något.

Göcke en fråga till dig som vet det mesta:

Det är ju så att med compcln.exe att man tar bort vissa filer som läggs på C (spara plats) så att SP1-2 blir permanenta och inte går att avinstallera. Detta är det enda som jag gjort (med systemfiler) och kanske därför det krånglade?
Det var samma för mig, jag kom till microsofts sida där jag skulle hämta hem tilläggen och där fanns 2 olika så jag tog den första och installerade och försökte igen, samma sak.

Hämtade då den andra och fortfarande så kom meddelandet upp och då fanns inga andra uppdateringar att hämta förutom till Win 7. Jag har även som Wacko provat att hämta den från olika ställen samt den engelska versionen och det fungerade inte heller.

Hämtade istället ner Opera.
Beta betyder ju andrasortering utan garantier.

Alf, Beta ,Gamma ,Delta.

Man skall inte ladda hem dessa program. Då åker man på en fabriksinställning
rätt som det är.

Jag har XP. Där tar Windows Update ett par timmar. 200 uppdateringar minst.
Det blir i segaste laget även för en pensionär.
haha leiake du och dina "fabrikare"

Jag har inga problem med beta versioner när det väl går att installera dom vilket det inte gick i detta fallet. Så ingen skada skedd mer än att jag inte fick testat betan vi det tillfället.

Precis som du skriver finns det inga garantier vid beta men det står det klart och tydligt också innan installationen att detta är inte något för den som inte klarar eller vill ha problem.
http://support.microsoft.com/kb/2409098
Wacko !
Annvände du denna länk där ett popup-fönster frågar om du vill testa ie9

http://support.microsoft.com/?ln=sv
Göcke!
Den artikeln läste jag och testade utan framgång.

fjällkobonde!
Är inte 100% att jag varit där och snokat men vissa delar tycker jag mig känna igen.

Som sagt så var det ett tag sedan och jag minns inte alla trix jag försökte... nu kör jag Windows 7 och IE9 beta så jag har inte problemet längre men jag tackar för visat intresse.

Hur det är för Bandit och om han behöver hjälp fortfarande vet jag inte.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem