Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Telia

Telia

Hej
Bor i ett hyreshus där telia har fiber, har haft tv via telia i 1 år o det har funkat bra, nu funderar jag på att skaffa bredband o bredbandstelefoni via telia också.Undrar om det är någon som har använt detta som kan berätta om det är ok. Tex så får man ju en såkallad smartbox o jag vill kunna ansluta 2 datorer o 1skrivare till den trådlöst naturligtvis,hoppas nån av er har provat o kan berätta om det är ok.
Tacksam för svar(hoppas ni orkar läsa frågan den blev lite lång)
MVH
Hans
Antal svar på detta inlägg: 4
Jag har telia men har inte hört något om smartbox, vi var tvugna att köpa en router för att kunna koppla tre datorer, en switch för att kunna ha flera digitalboxar och en speciel Telebox som man kopplar telefonen på. Visst har vi haft vissa problem men när det fungerar så fungerar det bra.
hansh!

Jag är med på Telia:s forum. Många är missnöjda. Själv avvaktar jag.

http://tinyurl.com/29xfvuo
Kör med telia mobilt bredband 3G Funkar bättre en vanliga uppkopplingen. Har haft både dator fast telefoni och tv jag var väldigt missnöjd med telefon det krånglade ofta på storhelger! När jag ringde i bland så frågade dom i andra ändan om jag var i en grotta!Jag är jätte nöjd med 3G Har aldrig krånglat lätt att instalera, Bra virus skydd.Billigare med mobilt bredband.
Annons
haha med datortekniken fick vi ett nytt sätt att felsöka på
stäng av och starta om
fungerar det inte då , så är det fel på leverantören.????
det är inte fel på användaren som bara lär sig att starta om??

eller som om man läser mellan raderna
användaren har ett gamalt modem som inte klarar högre hastighet.
men har bytt upp sig i tjänster.
men när de bytte hårdvara så fixade de sina problem osv.

problemet ligger i att med det system som finns idag med fristående calcenter
så sprids inte kunskaperna längre.
kunden måste ha en jävla tur att få rätt person i andra änden som kan följa upp och lära sig, för det gör ju inte dagens användare. och att ni luras på ny teknik av helt okunniga säljare från utomstående bolag.

det här är fri marknad när den är som gulligast

jag har så många skräckexempel från alla leverantörer
och deras undersäljare
så det skulle kunna bli en hel bok om det.
allt går att sälja med mördande reklam.
men följer inte teknik och sälj med varandra , blir det skit

har telias alla varianter och de fungerar, det är alltså inte där problemen ligger

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem