Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

DVD-kopiering

DVD-kopiering

Jag köper ibland DVD filmer, men av olika anledningar brukar jag kopiera dem för bara använda kopian.
Fast jag har märkt att dom sista 5-10 så blir kopian kass, det hackar, stannar och ljudet försvinner för att till sist inte fungera alls.
Är det någon som vet om det kanske är nåt kopieringsskydd eller liknande som ligger i slutet?
Kanske för att göra olaglig kopiering meningslös eller så
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: «1 2


Ioan....

Visst är vi en och samma, men ibland så orkar jag inte skriva allt.... IT kan vara jopbbigt på det viset......

Tyvärr har jag inte film på FTP, eftersom jag köper alla filmer och rippar sällan dom till HD....

FTP´n innehåller iofs drygt 1500 album och ytterligare några tusen mp3:or, samt drygt 50GB med program...

Tyvärr så kan jag ju inte bara sprida runt lösen, då det är ett fåtal som laddar ner därifrån......

Fniss......

Du har hållt på en stund, och det är ju bara att gratulera till en enastående samling av filmer! Jag skall givetvis testa med blocket....

Nix.......

Om man vill köpa filmerna när dom kommer ut på marknaden, så har man inte så mycket val än att betala fullt pris för en DVD... Har man inte det intresset att se filmerna fort, så kan man ju alltid vänta några månader och handla billigt, men det ligger inte i mitt intresse..... Dessutom så har jag endast Zon 2 filmer i samlingen, med svensk text. Det enda som är Zon 1 klassat är klassiker som T2, Abyss, True Romance, Fifth Element.. etc... You get the point ?

// M
Jag har samma problem med köpfilm!
Ju närmare slutet desto svårare har min DVD-spelare.
Det är kanske inte så konstigt då en skiva spelas/läses från centrum (början) och utåt.
Är den skev eller obalanserad så blir problemen större ju längre ut på skivan lasern försöker läsa.
Så jag brukar ofta bränna kopior på låg hastighet och det fungerar ju alltid men tar tid.

Ett enklare och snabbare tips som jag snappat upp från "HiFidjungeln" är att måla kanterna på skivor som krånglar.
Ursprungligen var det tänkt att ta bort störande reflektioner av laserljuset (färre läsfel) och att ljudet därmed skulle bli bättre/renare.
Man kunde/kan? köpa en särskild penna med en grön färg som har samma nyans som laserljuset för att bli så effektiv som möjligt.
Men svart tusch går bra det med.
Detta har räddat min hemmabiokväll ett par gånger!

Men oftast hjälper det bara med att bränna ett nytt exemplar!


Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem