Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Chatt rum

Chatt rum

Skulle det inte vara bra att ha ett chatt rum här på IS ?
Antal svar på detta inlägg: 6
Det har varit diskussioner om ett chattrum här för länge sen.. Det var ju på G ett tag, men sen blev det aldrig av..

Frågan är om det skulle bli så aktivt? Även om det skulle bli någorlunda aktivt så stjäl det nog en hel del aktivitet från forumdelen i så fall kan jag tänka mig.. Jag tycker redan nu att det är för lite aktivitet på forumet..

Men vem vet? Din idé kanske är bra? Det vet man ju inte för ens efteråt?
Det skadar ju inte att testa egentligen.. Försämrar det för IS så är det ju bara att skrota chatten igen.. Drar det folk så kanske det vore vettigt att ha kvar? Det kanske lockar nya människor t.om.
Har jag tjatat om länge nu.
Annons
Ett annat forum där jag är medlem har vi en chatt som är väldigt populär 100 inlägg om dagen är ingenting ovanligt, och så är vi bara 25 medlemmar.

Medlemsantalet på IS är det enda jag kan se som skulle vara ett problem, skulle ett par hundra medlemmar vilja chatta samtidigt så finns det inte en chans att man skulle hinna med.

Chatt är inte andvändbart på ett så offentligt och relativt stort Forum som här
på IS.

Det blir rena "soppan". Eller ännu värre. Kaos.

Telia har chatt. Där får man stå i kö. Hur roligt är det.
Jag tror inte att det blir rena soppan.. En stor del av IS användare använder ju inte forumdelen, så det finns nog en del som inte kommer att använda chatten också..

Det skulle ju kunna vara en IRC-chatt, med flera rum, alternativt att man kan skapa egna chattrum med, om servern är inställd på att man ska kunna det.. Då slipper ju alla trängas i samma om man inte vill..

Egentligen behövs ju inte ens en en egen server.. Man kan ju utnyttja någon befintlig, t.ex. DALnet, EFnet eller liknande. Då behever man ju bara ha en webbbaserad klient på IS, typ en CGI-/Java-klient.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem