Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Microsoft illa illa

Microsoft illa illa

Har flera datorer och har köpt 2 äkta win7. Helt plötsligt så har microsoft stoppat mitt cd key och inte går det att få tag i någon nu under helgen heller.

Snart dax för Mac kanske. Alla som har det är ju helnöjda har själv haft det på jobbet för några år sen inte dumt alls men kanske lite svårt att vänja av sig igen förstås.
Antal svar på detta inlägg: 8
evafalun!

Jag trivdes väldigt bra i Falun när jag gästade staden. Mysiga människor.

Angående ditt problem, så har du troligen glömt att godkänna ditt innehav av
windows
inom 30 dagar. Då blir det "galet".
Inget hjälper idag iaf får ringa microsofts support imorgon. Det är visst där mitt nr är spärrat. Suck
Nu har Microsoft spärrat min produktnyckel och säger att den nyckeln endast är för studenter. Dom vägrar på supporten att säga vart den informationen står att den här nyckeln endast är för studenter (Är 52 år). Den jag talade med vägrade att koppla mig till sin chef eller namnge densamme och även sitt eget namn vägrades mig. Fick heller inget nytt nummer utan ska visst köpa en helt ny win7 i affären för 3-3 500 kr. Jisses är sjukskriven sedan 1,5 år och letar naturligtvis billigare priser precis som så många andra. Trodde jag gjort en bra affär, helt ny och obruten förpackning, inte ett ord i paketet att det bara var för studenter.
Annons
Har du köpt den på Tradera? Isåfall så är du nog lurad tyvärr.
Jag köpte via Fyndtorget och det är original även enligt MS, resten kan du läsa ovan.
komentarer är ju egentligen överflödiga, men skyll inte på microsoft.
Citat:

"Blev uppmärksammad om att Windows 7 licenser gick att köpa billigt genom en tråd på Minhembio. Först trodde jag det var studentlicenser som såldes vidare men det verkar som några upptäckt ett annat sätt att tjäna pengar på. Det är riktiga underpriser som licenserna går för på Ebay och Tradera. För bra för att vara sant och jag blev nyfiken på vad som var fel.

Genom att fortsätta till en tråd hos Sweclockers började bilden klarna och TechBloggen hade verkligen undersökt saken. Det hela handlar om att man skaffar sig ett Technet eller MSDN abonnemang hos Microsoft. Det ger tillgång till en massa licenser till alla Microsofts programvara för test och utveckling men de får inte säljas vidare. Nu gör man det i alla fall och genom att köpa rätt typ av abonnemang kan man förskansa sig nästa hur många licenser som helst.

Är det ingen som skvallrar funkar licenserna hur bra som helst men det är inget jag rekommenderar någon att köpa. Det är olagligt och dessutom kan licensen dras tillbaka om Microsoft slår till mot säljaren"
Se mitt svar med ny länk

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem